bortappad mobil

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Tappade min mobil i fredags, troligtvis på en 90-sträcka med hojjen. nu till frågan, mobilen lär ju bara vara skräp men det viktigaste är simkortet. jag hade bara ett kontankort från tre men var registerarad på deras sida, dock hade jag ej registerat kontantkortet på just mig pga att man måste just vara 18år för att gjöra det.
Mobilen för övrigt var en motorola e1000.
Tror ni risken finns att jag kan få ett nytt sim kort av tre med samma nr eller e jag körd?:näsblod

Ring och se om de inte kan spåra simkortet, det är ju lättast. Annars är det nog inga problem att få ett nytt, bara du ser till att den som det är registrerat på ringer och fixar det, annars blir de nog misstänksamma...

rabski: diggar StarSinger-avataren... :hihi

!ante skrev:
2432314 Tappade min mobil i fredags, troligtvis på en 90-sträcka med hojjen. nu till frågan, mobilen lär ju bara vara skräp men det viktigaste är simkortet. jag hade bara ett kontankort från tre men var registerarad på deras sida, dock hade jag ej registerat kontantkortet på just mig pga att man måste just vara 18år för att gjöra det.
Mobilen för övrigt var en motorola e1000.
Tror ni risken finns att jag kan få ett nytt sim kort av tre med samma nr eller e jag körd?:näsblod

Skicka ett sms till telefonen, om någon hittar den så .................. hittelön kanske..................

En del vinner på lotto !

Det är inga problem att få samma nummer, lite meckigt men det går.
Först ringer du polisen och anmäler att din mobil är borta, du får då en kod av polisen som du sedan ringer in till mobiloperatören samtidigt som du ber dem skicka ett nytt kort.
Det kostar 150 kr om jag inte minns fel.

Mvh, Martin.

jupp. så kan man göra..
polisen först o sedan mob operatören

de kommer fråga vilka telefon nummer du senast ringde och ungefär hur mkt pengar som är på kortet.

Machmud skrev:
2432870 Det är inga problem att få samma nummer, lite meckigt men det går.
Först ringer du polisen och anmäler att din mobil är borta, du får då en kod av polisen som du sedan ringer in till mobiloperatören samtidigt som du ber dem skicka ett nytt kort.
Det kostar 150 kr om jag inte minns fel.

Mvh, Martin.

Jag anmälde aldrig min borta. Gick till telia och fick ett nytt simkort gratis och blev erbjuden 15% rabbat om jag ville köpa en ny mobil (tappat bort rabbat) kallade han det.

Dominator-Rocks skrev:
2432608 Skicka ett sms till telefonen, om någon hittar den så .................. hittelön kanske..................

En del vinner på lotto !
har provat ringt till den. ingen signal, antagligen har telefonen gått sönder, eller också har någon oärlig hittat den! ska nog gå till polisen imorn o fråga, ifall att!

Kungen skrev:
2432883 jupp. så kan man göra..
polisen först o sedan mob operatören

de kommer fråga vilka telefon nummer du senast ringde och ungefär hur mkt pengar som är på kortet.
aj d har jag inte så mkt koll på =( men saldo är inget problem, bara att kolla på tre's hemsida! suger nämligen på att komma ihåg mobil nr!

Last edited:
Mr Helmut skrev:
2433040 Jag anmälde aldrig min borta. Gick till telia och fick ett nytt simkort gratis och blev erbjuden 15% rabbat om jag ville köpa en ny mobil (tappat bort rabbat) kallade han det.

Då hade du antagligen abonemang?

Ush är INTE glad på 3 just nu, ringde dem o fick det förklarat för mig att jag måste vänta tills jag är 18 för att kunna registera telefon och därigenom få ett nytt simkort:rolleyes: .
Han föreslog att jag skulle registera någon förälder men liksom hur kul är det om någon ringer till mig o letar efter min farsa:näsblod .
så jag får helt enkelt vänta 10 hela dagar tills jag e 18 och sedan ringa o bråka med dem igen:yoparty
e glad över att jag tappade telefonen nu och inte för ett år sedan:näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...