Borrade trottlar, DJ trimmade, går de att återställa?

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag misstänker att mina trottlar är borrade för installation av DJ Kit. Den går illa på lågvarv med allt nästan helt i originalsetup.

Den går som en skållad råtta över 1/8 dels gas, men rycker och har sig på lågfart.

Kan det hänga ihop?
Går de att återställa? Jag tror att jag har läst nånstans att man kan plasta ena hålet och får ordning på dem...

Enligt DJ kit instruktionerna ska de borras till 1/8" = 3,175 mm. Vad ska hålen vara original? Om det ska vara hål överhuvud taget?

Last edited:
Är det nån som har bild på en oborrad trottel, så jag kan se hur det ska se ut egentligen på gsxr 1100 1992?

Mindre hål ger en lugnare lågfart och trotteln slipper åka jojo upp och ned vid låga varvtal. Täpp till och låt hålen vara 2 mm (eller ännu mindre) istället för 1/8". Kranar du full tar det på sin höjd 100 ms längre tid för motorn att nå maxvarvet. DJ-kit är bara ett jämra elände...

Mindre hål ger en lugnare lågfart och trotteln slipper åka jojo upp och ned vid låga varvtal. Täpp till och låt hålen vara 2 mm (eller ännu mindre) istället för 1/8". Kranar du full tar det på sin höjd 100 ms längre tid för motorn att nå maxvarvet. DJ-kit är bara ett jämra elände...

Som jag trodde, japp, DJ är ett elände, alla som jag har stött på är DJ förstörda.

Vad ska man sätta igen hålen med? Plastic padding och sen borra?

Nu ska vi inte va såna ;) Jag kör med DJ 7 kit = <3

Du är varmt välkommen att gilla det men jag har då aldrig sett en förgasare där det fungerat bra i längden. Ofta ger andra fjädrar/större vacumhål en oroligare gång och vinner lite på gassvaret. Fast vill du ha gassvar så är CV förgasare ändå helt fel.

Sen är munstycken och nålar av riktigt pissig kvalite och tillför inget som inte går att uppnå med Keihin original.

Du är varmt välkommen att gilla det men jag har då aldrig sett en förgasare där det fungerat bra i längden. Ofta ger andra fjädrar/större vacumhål en oroligare gång och vinner lite på gassvaret. Fast vill du ha gassvar så är CV förgasare ändå helt fel.

Sen är munstycken och nålar av riktigt pissig kvalite och tillför inget som inte går att uppnå med Keihin original.

Allt som har med vakuum är piss oavsett vilket, bara att välja mellan piss och misär :huvet

Nån som vet vad originaldiametern på vacumhålen ska vara, är det original 2 hål?

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard