Borrade bultar

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag tänkte köpa borrade bultar till bromsoken på en KTM 890 Duke för att kunna naja.
Collar( krage) M10x1,25x55
( det går åt för många borrar när jag borrar själv...)
Det skall inte vara titan.

Var köper jag dessa snabbast och smidigast?
 
Jag tänkte köpa borrade bultar till bromsoken på en KTM 890 Duke för att kunna naja.
Collar( krage) M10x1,25x55
( det går åt för många borrar när jag borrar själv...)
Det skall inte vara titan.

Var köper jag dessa snabbast och smidigast?
Borrar du rätt ?
Först en stor borr rakt in i mitten på 6-kant skallen.
Sedan 6 korta borrningar med tex 2 mm in till det stora hålet.
 
Jag har köpt från Probolt
Köpte ett kitt min R1 som kändes gediget och hög kvalitet
Finns säkert andra leverantörer om man söker
 
Borrar du rätt ?
Först en stor borr rakt in i mitten på 6-kant skallen.
Sedan 6 korta borrningar med tex 2 mm in till det stora hålet.
Bultarna kupolformade torx, därav problemet att börja borra 😕
 
Bultarna kupolformade torx, därav problemet att börja borra 😕
Då blir det ju att byta skruv som första steg ! Originalet går ju inte att borra.:huvet
Men låg kostnad för KTM vid inköp och fabriksmontering.:)
Och glöm "Ready to Race" :rofl
 
Last edited:
Man kan fräsa istället för att försöka borra början, men byta skruvar är nog bättre än att naja kullrig torx.
 
Kom ihåg att bromsoken bör ha 12.9 skruvar, "alla" svarta insex har varit det om jag minns rätt från info jag fick förra milleniet.
 
Kom ihåg att bromsoken bör ha 12.9 skruvar, "alla" svarta insex har varit det om jag minns rätt från info jag fick förra milleniet.
Är det axialok där skruvarna kan skjuvas av kanske 12.9. Är det Radialok så hålls ju Bromsoket på plats av aluminiumgjutningarna i bromsok# och gaffelben# och bromsokskruven/skruvarna som är inskruvade i aluminium TROR jag inte är utsatt för några större belastningar utom just dra fast bromsoket mot gaffelbenet.
 
Last edited:
10.8 bultar duger nog 12.9 rostar nog bara …
 
Och glöm "Ready to Race" :rofl
Glöm ALDRIG ”Ready to Race”.
Den fick KTM på köpet när man köpte Husaberg. Det var lätta, snabba hojar som krävde orimligt mycket service och levde upp till sin slogan. RIP Husaberg.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top