Borra??!

CrazyRide

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Minimoto
Finns det eventuellt någon (luft)plugg i avgasröret man kan borra sönder, vet att det finns något liknande på moppar, så tänkte att detta kanske är möjligt på dessa små maskiner också?

Crazy Ride

Hur svårt är det att veta säkert om det finns en strypning eller inte? Får du enkelt in en ståltråd från ena hållet och den kommer ut i andra änden - är den inte strypt.

Borra? Det enda rätta är att kapa upp den på längden med en vinkelslip, slita loss insatsen, svetsa tillbaka och lacka.

hmm, okej, tack för tipset, ska jag testa, fick också en bild på annat håll där man kunde förlänga avgasröret på vissa punkter så fick man mer effekt, vad är det tänkt att man ska använda för material till det?

CrazyRide

CrazyRide skrev:
hmm, okej, tack för tipset, ska jag testa, fick också en bild på annat håll där man kunde förlänga avgasröret på vissa punkter så fick man mer effekt, vad är det tänkt att man ska använda för material till det?

CrazyRide
Vad jag sett på min hojj så är avgasröret välldigt tunt där det mynnar ut från motorn. så det borde ju igentligen räcka att byta ut de första 20cm eller något dit röret blir tjockt heltenkelt till en bit rör som är 1cm till i diameter eller något för att få mer effekt.
avgaserna är ju varma när dem går ur cylindren och svalnar av fort och tar mindre plats så man ska ju igentligen ha större rör i början.
vet inte hur stor effekt det blir på en liten 2taktare men en bil med torbo på får man ut renheldel extra muskler.

köper man ett trimm avgasrör till hojjarna så antar jag väl att det är precis vad som skiljer dme åt att dme är tjockare i början av röret än orginalen.

rätta mig om jag har fel.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...