Borra upp lås ?

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
Har tappat bort nycklarna till hojjen :huvet
Har hittat reservnycklarna till alla lås utom till ena skivlåset och sitter och lurar på hur fan jag skall göra .
Är det värt att försöka borra upp det ?
Det känns som det bara kommer att greppa lite i första "brickan" och sedan bara snurra runt den ?
Fylla skiten med lim kanske och sedan försöka , fast då kommer man givetvis hitta nyckeljäveln lagom tills man gett upp och sabbat hela låset :rolleyes:
Någon som har lyckats borra upp sitt lås eller har några andra förslag ?
Har inte kvar nummerbrickan heller och det skall bli fint väder imorgon igen så ös på med förslag nu , Tackar :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Ta loss skivan från hjolet och spänn upp låset i ett skruvstycke... Lite våld och vinkelslip fifar resten.

Hoppas på att slippa ta loss hjulet men det blir sista utvägen !
Gissar på att skivan kommer va snygg efter man halkat omkring lite :D

låna en vinkelslip. Täck över alla delar utom låset och börja kapa. Kan vara en bra ide att dra fast ett par buntband runt låset så att det sitter still när du kapar. Pesonligen så hade jag gjort som UT sa, och monterat av hjul/bromsskiva.
Om det är ett bra skivlås så tror jag inte det går att borra upp, men det skadar väl inte att testa.

FUBAR skrev:
låna en vinkelslip. Täck över alla delar utom låset och börja kapa. Kan vara en bra ide att dra fast ett par buntband runt låset så att det sitter still när du kapar. Pesonligen så hade jag gjort som UT sa, och monterat av hjul/bromsskiva.
Om det är ett bra skivlås så tror jag inte det går att borra upp, men det skadar väl inte att testa.

Hehe och upplys kringliggande grannar om dina intentioner också - så du slipper ta paus mitt i kapandet för att dra historian för harry haffa!!

The Svånk skrev:
Har tappat bort nycklarna till hojjen :huvet
Har hittat reservnycklarna till alla lås utom till ena skivlåset och sitter och lurar på hur fan jag skall göra .
Är det värt att försöka borra upp det ?
Det känns som det bara kommer att greppa lite i första "brickan" och sedan bara snurra runt den ?
Fylla skiten med lim kanske och sedan försöka , fast då kommer man givetvis hitta nyckeljäveln lagom tills man gett upp och sabbat hela låset :rolleyes:
Någon som har lyckats borra upp sitt lås eller har några andra förslag ?
Har inte kvar nummerbrickan heller och det skall bli fint väder imorgon igen så ös på med förslag nu , Tackar :tummenupp
Töm en kolsyre släckare på det o sopa till mä släggan så ska du få se på fan... :)

Låssmed = dyrt :tummenner
Vinkelslip funkar säkert men blir tvungen att riva ner grejerna och ta med till jobbet så då blir det inte något köra av ändå.
Kolsyra = DÅLIGT
Ingen som provat att borra ?
Kan inte testa själv idag , men skall prova imorgon.
Vill bara veta om det är en bit av kaka eller bara att lägga ner ?

Finns en kille i Landskrona som kan fixa det:=) Adnan heter han,kolla hans konto på Lunar.

Vore det en bit av en kaka med annat än grova verktyg så kan man ju lika väl skita i att låsa med såna lås :va
Skulle med lätthet välja vinkelslipsmetoden.
Är det ett abus så kan du ju köpa en ny "platta" ifall du hittar nyckeln :tummenupp
//Tobbe

twinner skrev:
Finns en kille i Landskrona som kan fixa det:=) Adnan heter han,kolla hans konto på Lunar.

Jaha det är där alla klåfingriga tjuvar med kunskaper om skivbromslås finns, varför har vi inte tänkt på det tidigere. :rolleyes:

Jag tänkte också på vilkelslip i första hand. Gjorde själv samma misstag en gång och vinkelslip fungerade perfekt. :tummenupp

*/ ?>
Back