Borra hål i luftburk ?

BigAir skrev:
2419027 Borra hål i luftburken e totaly 2005.
Det som gäller är att fila ner ekrarna så mycket det går, det ger grymt mycket på höga varv och toppfarten blir avsevärt bättre.

Keep it rulling!
du har redan skrivit så längre upp i tråden..:rolleyes:
 
*vidare fundering*

gå upp en storlek i munstycke och borra upp ett par hål till ?

mycke vill ju ha mer.....
 
Att borra hål i luftburken lite hur som helst och kolla färgen på stiften är lika exakt som att klocka ett MotoGP med solur.

Till trådskaparen: Kontakta ett företag med bromsbänk!

Mer trams i tråden och den stängs.
 
3 eller 6 mm hål spelar ingen roll.
Däremot spelar avståndet mellan hålen en stor roll.
Att Hammarby spelar mot Djurgården verkar inte heller göra något, för dom lär få ännu mindre poäng efter detta derbyt!!
 
majtii skrev:
2420186 Att borra hål i luftburken lite hur som helst och kolla färgen på stiften är lika exakt som att klocka ett MotoGP med solur.

Till trådskaparen: Kontakta ett företag med bromsbänk!

Mer trams i tråden och den stängs.

Sant! Eller också kan man säga att det är lika exakt som att skruva lite på luftskruven och kolla färgen på stiftet.

Men inse att en bromsning och justering av den hojen kostar ca 1/5-del av vad den hojen är värd! Jag lyfter på hatten för trådskaparen som faktiskt försöker tänka själv! I motsats till flertalet på den här sidan som t.o.m lämnar in hojen på verkstad för att få oljan bytt, eller kedjan sträckt... Och därefter förklarar att man vill ha en stämpel i serviceboken för att bevara hojens värde...:tomten Efter 5-10ggr överstiger dessa servicekostnader hojens värde!
 
klippans skrev:
2420397 3 eller 6 mm hål spelar ingen roll.
Däremot spelar avståndet mellan hålen en stor roll.
Att Hammarby spelar mot Djurgården verkar inte heller göra något, för dom lär få ännu mindre poäng efter detta derbyt!!

stort eller litet avstånd mellan hålen för att maximera genomströmningen ?
 
WebGringo skrev:
2423641 stort eller litet avstånd mellan hålen för att maximera genomströmningen ?
ahh..vart dom sitter gör inte sååååå stor skillnad..
de där med större munstycke o mer hål..tja, du kan prova dig fram..jag körde på tills hålen vart för stora o fick tejpa för lite.
 
hon går bra nu , riktigt bra.
fick för första gången användning av choken i morse
tror jag ser mig själv som nöjd med resultatet , orkar inte trolla mer.
nästa projekt blir att montera en 25 liters ökentank med fästen för en tt 600
 
WebGringo skrev:
2425569 hon går bra nu , riktigt bra.
fick för första gången användning av choken i morse
tror jag ser mig själv som nöjd med resultatet , orkar inte trolla mer.
nästa projekt blir att montera en 25 liters ökentank med fästen för en tt 600

Kul att den går bättre, men om du blir sugen - köra den i bänk är nog inte så dyrt som du tror. Jag tror att Powerperformance i Gbg kör för ca 600 bagis!?
 
WebGringo skrev:
2375921 Hört rykten om att man kan öka luftmängden genom att borra ett par lagom stora hål i luftburken. Är det "locket" som ligger under sidokåpan som menas ?

och hur många / stora hål kan vara lämpligt o börja med ?
bettan går lite fett nu , inte så det stör , men fått för mig att det finns mer effekt att hämta med ökad tillströmning av luft.


Jag tog bort munstycket på min och redan då gick den lite bättre. Köp hellre ett insats lt öppet filter i stället för att börja leka ostfabrik!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top