Borr.

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Vad tycker ni om kvaliten på denna borr ? ,,borrade i trä och råkade visst ta i för hårt,,:D

Nu har jag inte läst hela tråden, men har du provat att.... borra?

Skickat från min iPad med Tapatalk

Hände mig något liknande med billiga skräpborr (nån box på Jula för 50-lappen).

Borret fastnade en bit in i träbiten, så jag bytte håll för att tömma på spån. Istället för att börja rotera så vred sig hela borret, det blev liksom rakt haha :crash

I järna på kungsörnen har dom sådana för att borra makaroner:tummenupp

Last edited:
Händer mig också att det kroknar varje gång jag borrar för hårt och för länge??? :va

De där har aldrig hänt mig, men de beror nog på att man använder vassa borrar å kanske inte den sämsta kvalitén av borr...

Ja, borren i fråga följde med i en billig skruvdragar-sats. Ropade in den på auktion för att ha hemma i huset. För jobbigt att springa ut i verkstan varje gång man behöver verktyg. Maskinen i övrigt funkar till det den ska :)

Råkat ut för samma, sparade böjda borret som pipverktyg.

Solklart fall av fel verktyg, denna skapade jag redan 2014 vilken är kompatibel med vänstersvängd borr:

hammrare.png

:D mer bilder på dåliga verktyg, det är kul :)
Här är ytterligare ett fall av kinesisk mjukost.
hylsa17mm.jpg

"Krafthylsa" som medföljde en billig mutterdragare. Notera att förutom att den är runddragen så har den också blivit uttryckt upptill. Som tur var så klarade sig hjulbulten.

Här är ytterligare ett fall av kinesisk mjukost.
hylsa17mm.jpg

"Krafthylsa" som medföljde en billig mutterdragare. Notera att förutom att den är runddragen så har den också blivit uttryckt upptill. Som tur var så klarade sig hjulbulten.

den kanske var avsedd för dekoration ? :va

Ojdå; den skruven blev i alla fall åtdragen,, eller ?
Skruven blev utbytt mot en med utvändig sexkantskalle istället.

En anledning till att det där bitset kastade in handduken var nog att det är ett "TR", sånt med ett hål i. Så det klarar kanske inte riktigt att ta upp samma moment som ett utan hål. Men jag är ändå lite förvånad över att det var så mjukt.

Back