Borlänge Street Open 23-24 juli

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
http://ycc.nu/bdrc.htm

MC under 900cc, MC över 900cc, MC race

Gatdäck i alla hojklasser, dvs inga slicks tillåtna. Förlängd sving eller turbo = "MC race". Eftersom det är oklistrat är det lite halt så nästan allt ligger på föraren.

andersbrink skrev:
Med gamla blåvita gixxer-turbon (lagade växellådan i veckan). Hinner inte få ihop allt på Bandit-turbon.

Då har du åtminstonde en supporter. MIG! :arsele

Tillråga på allt så läcker en tryckslang till flottörhuset när jag var ute och testade idag på 67'an. Men den hinner bli repad till ikväll. Bara att hoppas på vädret då...

Kördes det något idag? Blåste och regnade som fasen i Falun så jag kom inte iväg. Ska dit imorrn om det körs något då.

Tjaa brinken!

Lasse här från Borlänge du vet den rosa faran jag hade förr, vi var på Romme på förmiddagen men det regnade skit då. Så vi vände hem o det blev en tur till Kopparträffen o kika lite. Men hörde att ni hade åkt till kl 20 på kvällen.... Bara o hoppas vädret håller i sig i morrn till det bättre.... Då kommer jag o skakar hand lite..... Hörs......

mvh Lasse

Jag satt också inne och kurade hela dan, och tog en kopparrunda på em - men i morrn dyker jag upp på flygfältet! Hoppas hoppas på fint väder!

I förrgår fick jag problem med att den gick skit. Meckade till 21 då och fick ställa in provturen pga av regn. Körde en kvaltid (för att få någon öht) idag på "tomgång" eftersom det går skit med minsta lilla laddtryck. Har meckat till nu, men ack... jag har gått igenom förgasarbryggan totalt, minsta lilla detalj. Har bytt förgasarbrygga. Bytt tändspolar. Bytte tillbaka den ursprungliga förgasarbryggan för 10 minuter sen. Sista chansen... att den E85 jag köpte tidigare i veckan hos Shell är knas (dvs att det inte är E85) så den går ehemult fett. Ska tanka ny fräsch E85 på OK i morrn bitti innan jag dyker upp igen och försöker en gång till. Frustrerande! Argh!

andersbrink skrev:
I förrgår fick jag problem med att den gick skit. Meckade till 21 då och fick ställa in provturen pga av regn. Körde en kvaltid (för att få någon öht) idag på "tomgång" eftersom det går skit med minsta lilla laddtryck. Har meckat till nu, men ack... jag har gått igenom förgasarbryggan totalt, minsta lilla detalj. Har bytt förgasarbrygga. Bytt tändspolar. Bytte tillbaka den ursprungliga förgasarbryggan för 10 minuter sen. Sista chansen... att den E85 jag köpte tidigare i veckan hos Shell är knas (dvs att det inte är E85) så den går ehemult fett. Ska tanka ny fräsch E85 på OK i morrn bitti innan jag dyker upp igen och försöker en gång till. Frustrerande! Argh!

Ajjdåååå!!!! Låter ju inte så bra men man kan ju hoppas du hittar nåt fel, de e ju positivare med ett upptäckt fel än inget upptäckt fel o den går skit o knas ändå..... Håller tummarna för dig! Fan va man e sugen på att få rejsa lite igen.... Jag skall skaffa mig en hojj till nästa år lovar.

ses på fältet i morrn eller va fan idag är det juhh..... Gäääsp!!

andersbrink skrev:

Fy fan! Vet att OKQ8 vid Burger King i Borlänge har shysst E85, kör på deras etanol just nu.

EDIT: Någon som känns vid den här? :rolleyes:

sukka-turbo.jpg

Last edited:
Grmbl, det var varken fel på förgasare, E85, tändspolar, soppapump eller sopparegulator. Den jämra axeln (6 mm tjock) mellan wastegate och wastegateklocka hade gått av! Fick stumma wasten i stängt länge med en avgasfjäder från en ZX12. Det funkade lite för bra. Såg i ögonvrån att laddtrycket gick förbi 1.5 Bar medans det i normala fall är lite för mycket med bara 0.8 Bar. Intressant att spinna på 5'ans växel över mållinjen!

Snygt foto!

andersbrink skrev:
Grmbl, det var varken fel på förgasare, E85, tändspolar, soppapump eller sopparegulator. Den jämra axeln (6 mm tjock) mellan wastegate och wastegateklocka hade gått av! Fick stumma wasten i stängt länge med en avgasfjäder från en ZX12. Det funkade lite för bra. Såg i ögonvrån att laddtrycket gick förbi 1.5 Bar medans det i normala fall är lite för mycket med bara 0.8 Bar. Intressant att spinna på 5'ans växel över mållinjen!

Snygt foto!
Hmmm, visst är det kul med skenande laddtryck? :hihi Hur fasen kan den pinnen gå av? Förresten, blir det Mantorp nästa helg för din del?

andersbrink skrev:

Snygt foto!

:rolleyes: somliga är inte rädda för f-n själv! Imponerande. Men det måste väl ha sugit lite i oroa-sig-för-renoverings-tarmen när du såg det laddtrycket?

Resultat/Bilder

Har någon några resultat/tider att dela med sig av ?
Kanske lite skojiga bilder?

Dr.Bike skrev:
:rolleyes: somliga är inte rädda för f-n själv! Imponerande. Men det måste väl ha sugit lite i oroa-sig-för-renoverings-tarmen när du såg det laddtrycket?

Inte då, motorn har Falicon-stakar och JE 8:1 kolvar och allt lull-lull som bara går att få tag på. I princip skottsäker upp till 500 icke-spikande hästar.

Nix, inget Mantorp för mig. Köra 3 till 4 repor på 4 dagar? Då är jag hellre i garaget och skruvar. SDC Tullinge, Lindesberg (eller SDC Sundsvall eller Falun) är väl det som återstår.

andersbrink skrev:
Inte då, motorn har Falicon-stakar och JE 8:1 kolvar och allt lull-lull som bara går att få tag på. I princip skottsäker upp till 500 icke-spikande hästar.

Nix, inget Mantorp för mig. Köra 3 till 4 repor på 4 dagar? Då är jag hellre i garaget och skruvar. SDC Tullinge, Lindesberg (eller SDC Sundsvall eller Falun) är väl det som återstår.
Ja, på tal om skottsäkra grejor, vad får man ge ungefär för liknande kolvar och stakar från t.ex. staterna? Eller någon annanstans? Kan ju vara bra att ha... kanske lite ot i just denna tråden, men ändå.. Har letat och letat men är lite osäker på vilka bitar och varifrån.

lahi skrev:
Ja, på tal om skottsäkra grejor, vad får man ge ungefär för liknande kolvar och stakar från t.ex. staterna? Eller någon annanstans? Kan ju vara bra att ha... kanske lite ot i just denna tråden, men ändå.. Har letat och letat men är lite osäker på vilka bitar och varifrån.

http://www.schnitzracing.com/
http://www.aperaceparts.com/

Jag själv föredrar Schnitz. Det finns billigare ställen med de där två är stora och pålitliga att göra affärer med. Använd UPS. Varorna kommer till dörren och moms+tull via faktura från Svenska UPS.

Back