Borlänge-åka-tråd!

Blir det nå åkning i helgen då? Inte många helger kvar nu kanske ju!

Last edited:
Jaha då är säsongen igång igen för min del:) har tagit fösta riktiga vändan idag och hämtat hem fruns Mc också. Oljebyte på den stundar och så far den ut på vägarna igen.

Lollo

Hej alla Borlängebor!
Jag ska hämta min cykel som är på 100mils service hos http://www.cykelsporthuset.se/ vilket förövrigt är supertrevliga att ha att göra med:tummenupp . Och tänkte åka hem på hojjen till skutskär (1,7 mil söder om Gävle). Har ni tipps på bra vägar att åka mot gävle? Tackar på förhand

Premiärturen avklarad idag, blev ca 17mil i det soliga vädret. Det blev en fika i Torsång också.

Var en riktig toppendag idag i borlänge! sjukt bra väder och en massa hojar ute runt borlänge. Varenda hojåkare hejade också! :yoparty

Blev en tur på valsanvägen nu på kvällen. Det var inte alls mycket grus i kurvorna nu. Åkte vidare och åkte över Djura hem. Blev ca 8mil. Enda nackdelen var att man hade solen i ögonen hela vägen till insjön.

Jag tog en försiktig liten tur i söndags, och nu börjar kopplingshanden återfå full rörlighet igen... att man kan bli så klen under vintern!

Funderar på att skolka i eftermiddag och ta en liten åktur.

Ingen från Borlängetrakten som är sugen på att bli handledare? Jag betalar soppan, fika vid varje körtillfälle samt tar totalt ansvar över mig egen körning.

Är Dalarallyt den 1:a (enligt SMC's kalender) eller den 11:e (enligt Wheelers hemsida) ?

För övrigt blev det ett köp av en Z1000 08 (vit) idag :D

Är Dalarallyt den 1:a (enligt SMC's kalender) eller den 11:e (enligt Wheelers hemsida) ?

För övrigt blev det ett köp av en Z1000 08 (vit) idag :D

Ska vara den 11:e enligt en kompis från Wheelers.

Blev det den vita som de fick in på Bengts cykel förra veckan?? Snygg hoj iallafall:tummenupp :tummenupp

Yes, det blev den vita. Fick övertala dem att sälja mig demohojen eftersom det är bristvara på den vita. Den hade dock inte hunnit gå något i trafik, bara varit uppställd för visning.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back