Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.
Dr.Bike skrev:
2480498 Lever denna tråd än?

Att ingen moderator klipper av?
Var är Swiidi?
Jag trodde man skulle undvika politik och ekonomi på fritidsrelaterade sajter.
Iaf trodde jag att SH var en opolitisk plats där man kan slippa dravlet.

Lägg ner tråden nu.

kan inte annat än att hålla med stäng ner skiten det här leder ingenstans!!:argpådato

SWK skrev:
2480496 Man röstar väl så att det gynnar en själv bäst(läs inte att jag skiter i alla andra). För mig(som framtida egen företagare) så gynnar det mig betydligt mer med en borgerlig regering.

Håller helt klart med, men problemet är att det är så många som röstat höger ut som inte tjänar på det ekonomiskt, möjligtvis ideologiskt hur skumt det än är.

Allas kamp mot alla,
Ensam är stark,
Låt de starka utnyttja de svaga, eller ännu bättre - straffa ut dom.

Med den attityden kan man ju krama om sina sedelbuntar om kvällen,
Och förmodligen tröstar det...

Sorgligt är det,
Sannerligen.

I slutändan känns det väldans surt att den största delen av sveriges befolkning, som är löntagare, ska sponsra sina arbetsgivares nya lyxvillor med hjälp av ännu en karensdag.

Men, det som är surt kan ändras :tummenupp

Enade vi stå,
Söndrade vi falla

bapuba skrev:
2481048 kan inte annat än att hålla med stäng ner skiten det här leder ingenstans!!:argpådato

Låter som ett Ohly-förslag :finger att tysta folket..

Men de fick ju inte makten så nu råder demokrati och yttrandefrihet!
Samt valfriheten att inte läsa tråden och man inte tycker den är intressant!

BrandonW skrev:
2481056
Allas kamp mot alla,
Ensam är stark,

I slutändan känns det väldans surt att den största delen av sveriges befolkning, som är löntagare, ska sponsra sina arbetsgivares nya lyxvillor med hjälp av ännu en karensdag.
Vad skulle ni alla löntagare göra om det inte fanns en arbetsgivare sitta hemma och gnälla över saker som ni inte hajjar någoting om.
Vad gör du för att Sverige skall blomstra antagligen inte ett fuc---g shit du är som en parasit alla försöker bli av med men ingen vet hur.:mad:
Enade vi stå,
Söndrade vi falla på dina egna sjuka värderingar
inte undra på att Sverige lider.

Last edited:
Masen skrev:
2481021 Du är nog en av de blåstaste människorna på forumet.

Långt ifrån. Låt förresten se hur påläst du är och vilka fakta du själv kommit med. Samtliga följande påstående är dina.

Masen skrev:
* Tim pengen sjunker till 60 kr
* när arbetsskyddet tas bort
* Sen om du blir påkörd sjuk eller annat... 4 karensdagar.
* (ang arbetsgivaren som får betala om man klotar) :NJA i två veckor (...) Ooops glömde 13 dagar (...) Ooops glömde 5 karensdagar snart
* ensamma mamman som har tre barn och sjukpensionär vid 40 får sparkas på medans hon ligger ned
* Ni moderater vill ju absolut inte bidra till någon annan utan roffa åt er allt själv!!!

Verkligen pålästa och bra argument måste jag säga... Kan ärligt säga att jag inte tror en sekund på att du kandiderat till riksdagen och debatterat i radio eller vad det var. Åtminstone inte av debattekniken här att döma. Själv har jag aldrig utgett mig för att vara en expertdebattör, men så har jag inte kandiderat till något heller.

Dock, när det gäller försäkringsfrågan måste jag faktiskt ge dig mestadels rätt. Jag blandade ihop det med Gaylords dravel från Nordea-kärringen (som påstods vara fakta):
"Den som är sjuk eller arbetslös kan räkna med stora hål i plånboken.
Den som har ett jobb kommer kortsiktigt att få mer i plånboken, genom de skattesänkningar alliansen vill genomföra, enligt Ingela Gabrielsson, Nordeas privatekonom.
"
Det kommer hela tiden nya bud hur mycket försäkringarna kommer att öka. Ibland heter det 200%, ibland 50%, ibland 100%. Sanningen torde vara att försäkringsbolagen inte vet hur mycket de kommer att höja, förrän alliansens förslag presenteras i sin helhet.

Harvest skrev:
2481090 inte undra på att Sverige lider.

Kan det vara så att arbetsgivarna inte är ett dyft utan dom som jobbar åt dom?

Hur kan dom få sina företag att tjäna pengar åt dom utan dom som jobbar där?

Det skulle jag vilja se! :D

Vad det gäller mig personligen så jobbar jag 7-16, fem dar i veckan -
Är det en parasit? hehehe :)

Alla Ghostriderdiskussioner är stängda. Men allvarligt talat, va fan liknar detta? Ett jävla forum för politisk skit, är inte detta ett mcforum?

Den borgerliga alliansen planerar att sälja ut flera stora statligt ägda bolag. Och en av kandidaterna är börsnoterade Telia Sonera. Men industrimannen Carl Bennet, även vice ordförande i teleoperatören, motsätter sig en utförsäljning.

- Jag tycker att man ska tänka sig väldigt noga för. Vi sålde ju ut Pharmacia för några år sedan och det gav en väldigt bitter eftersmak, säger Carl Bennet till Ekot och fortsätter:

- Vi måste behålla huvudägandet på områden där vi är världsledande och det är vi inom telekom. Jag tror att det är väldigt viktigt att svenska staten kvarstår som starka ägare.

Telia Sonera har pekats ut som ett av de bolag som den borgerliga alliansen kan tänka sig att sälja ut först. Staten äger idag cirka 45 procent av Telia, en aktiepost som på börsen är värderad till cirka 95 miljarder kronor.

ZwaniZ skrev:
2481248 Alla Ghostriderdiskussioner är stängda. Men allvarligt talat, va fan liknar detta? Ett jävla forum för politisk skit, är inte detta ett mcforum?
För alla er som undrar så är Swedie enda moderator i "Mc-relaterade diskussioner" som den här tråden osannolikt ligger i och han är på Falken och tävlar. Knappast troligt att något görs förrän på måndag.

gaylord skrev:
2481277 Den borgerliga alliansen planerar att sälja ut flera stora statligt ägda bolag. Och en av kandidaterna är börsnoterade Telia Sonera. Men industrimannen Carl Bennet, även vice ordförande i teleoperatören, motsätter sig en utförsäljning.

- Jag tycker att man ska tänka sig väldigt noga för. Vi sålde ju ut Pharmacia för några år sedan och det gav en väldigt bitter eftersmak, säger Carl Bennet till Ekot och fortsätter:

- Vi måste behålla huvudägandet på områden där vi är världsledande och det är vi inom telekom. Jag tror att det är väldigt viktigt att svenska staten kvarstår som starka ägare.

Telia Sonera har pekats ut som ett av de bolag som den borgerliga alliansen kan tänka sig att sälja ut först. Staten äger idag cirka 45 procent av Telia, en aktiepost som på börsen är värderad till cirka 95 miljarder kronor.

Dessutom sälja ut allt nu direkt kan bli en jävla loppmarknad. Håll kvar skiten eller sälj ett i taget dyrt som fan

Neutral skrev:
2481316 För alla er som undrar så är Swedie enda moderator i "Mc-relaterade diskussioner" som den här tråden osannolikt ligger i och han är på Falken och tävlar. Knappast troligt att något görs förrän på måndag.

Håller med om att den gott kunde flyttats till OT-forumet.

Jessan skrev:
2480850 Det är väl bara att låta bli att läsa :va

Ja, jag vet. Skulle inte gått in på den här tråden om det inte va så att nån hade citerat mig. Så, nu behöver jag inte in här igen! Skönt! :tummenupp

Lycka till med diskussionen!

BrandonW skrev:
2481056 Håller helt klart med, men problemet är att det är så många som röstat höger ut som inte tjänar på det ekonomiskt, möjligtvis ideologiskt hur skumt det än är.

Allas kamp mot alla,
Ensam är stark,

Med den attityden kan man ju krama om sina sedelbuntar om kvällen,
Och förmodligen tröstar det...

Sorgligt är det,
Sannerligen.

Men, det som är surt kan ändras :tummenupp

Enade vi stå,
Söndrade vi falla

Shit, jag lider med dig eftersom du ser världen i antingen svart eller vitt! Eller ska jag säga rött och blått? Och det "löntagarna" inte tänker på är att ofta så har arbetsgivarna inte har fötts till arbetsgivare. Man kan kanske ha fått jobba arslet av sig för att ta sig dit man är idag! Så enligt ditt sätt att se på saker så ska vi inte uppmuntra någon att jobba hårt för det vi vill och tror på! För råkar man få lite pengar så blir man samhällets fiende!

Så när du skaffar barn, eller om du har barn så förklara då att man inte får vara duktig på nåt, för då är man dum!... Ska man ta sig nånstans i livet får man fan jobba för det också! Men det går inte i sverige för att alla är så jävla avundsjuka! Ironiskt!
Nu är jag klar!

Last edited:
Med tanka på att medelsvensson kmr få ca 1000 kr xtra i månaden så e dom 2000 kr om året skitsamma då dom flesta kmr tjäna på det.

Värre blire för dom som inte vill jobba o leva på bidrag...

Jösses vad mycket kommunister det fanns alltså, man blir rädd.

Nåväl, dom förlorade iaf valet så dom får väl grina en stund. :D

BrandonW skrev:
2481056 Håller helt klart med, men problemet är att det är så många som röstat höger ut som inte tjänar på det ekonomiskt, möjligtvis ideologiskt hur skumt det än är.
Är det så det fungerar att vara SAP-are enligt dig? Rösta för egen sak? Är det den enigheten du syftar på, enade i att rösta för egen sak?

Last edited:
Gnäll gnäll gnäll

Fan vad många det är dom stör sig på att folk disskuterar politik i denna tråden...

Tip of the day is: LÄS EN ANNAN TRÅD.... Döh :fakta

Länge leve borgarna..

zykl0n skrev:
2480995 Så snart det kommer ett idiotiskt förslag från höger så ska överväga att inte välkomna det med jubel.

Det är dock lättare att ösa skit på allt idiotiskt vänsterkartellen åstadkommit.
Jag kan i och för sig erkänna att de gjort några saker bra men huvudkursen var åt fel håll.

För det första planerar jag min ekonomi betydligt bättre än att något sådant här skulle tvinga mig till panikförsäljningar.
Köper man leksaker man har råd med för egna pengar så finns det alltid marginaler.

Vi har ju just infört marknadsekonomi i Sverige så det borde nog gå att sälja saker.

XX XXX turbo, Försäkra den för rätta pengar:fatta!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back