Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Intressant fakta då några få decibel innebär dubbelt så högt ljud (decibel är ett logaritmiskt mått)jag monterade slipon nyss, utan dbkiller och de låter bara pyttelite mer än original (lite mullrigare men verkligen inte mer än några få decibel högre ljudnivå).
Intressant fakta då några få decibel innebär dubbelt så högt ljud (decibel är ett logaritmiskt mått)
Intressant fakta då några få decibel innebär dubbelt så högt ljud (decibel är ett logaritmiskt mått)
nackdelen med att rycka DB killern under inkörning är nog att du kommer lockas till att gasa saaatan
Nej, nackdelen med att rycka DB killern under inkörning är den vådliga manövern att tota fram verktyg, balansera bakåtvänd och samtidigt meka med den glödheta dämparen samtidigt som man ska titta framåt då och då och försöka styra med fötterna.
Jag tycker det verkar vara en dum idé!
Har läst den innan. Finns det någon med bra motorkunskap eller som faktiskt testat exakt detta och kan backa upp med lite fakta?
Visst är hans teorier härliga, men man vill ju tro att motortillverkarna har en plan för vad som skrivs i boken.
Har läst den innan. Finns det någon med bra motorkunskap eller som faktiskt testat exakt detta och kan backa upp med lite fakta?
Visst är hans teorier härliga, men man vill ju tro att motortillverkarna har en plan för vad som skrivs i boken.
Det är bara att ta ut dB-killern. På en ny hoj med katalysator. För katalysatorn tar så mycket av ljudet att jag sett en förare som bara hade en liten tratt (ren plåt utan nån dämpning alls) efter katalysatorn.
Och hans hoj en R6 förde inte speciellt mycket oväsen.
Det finns också två fördelar med mer buller.
Load pipes saves lifes. Andra trafikanter uppmärksammar dig snabbare.
Fartkänslan ökar med mer buller.
Du kör långsammare, bra både för trafiksäkerheten och körkortet.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |