Borde inte försäkringen vara så här?

TLS Patrik

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
TL 1000 S -98
Jag hörde ett mkt bra och vettigt förslag till hur försäkringar borde hanteras.

Man startar med maximal bonus och om man kör felfritt så behåller man den, men orsakar man en olyck så ska bonusen försvinna eller sänkas för att sedan byggas upp igen.
Är inte det rätt ? varför ska man betala som satan innan man ens orsakat ngn skada.

...då kanske många skulle köra mc för att det är så billigt, krascha, få ut pengar på försäkringen, sedan skaffa annan fritidssysselsättning för att det blir för dyrt med nya premien.

Iden är ju inte så dum....

Jag tror ju inte folk skulle byta hobby för att man vurpar och SEN blir det dyrt...
Men om det fins en möjlighet att hålla premien nere, genom att inte vurpa alternativt reparera vissa skador själv.

Själv kör jag Trafik försäkrat och har en rulle silvertejp!

Men att ha med försäkrings bolag att göra är lika lätt som att simma med en betong gris...

Dags att flytta till försäkringstråden kanske?

Men hur som helst, jag fick 75% direkt när jag skaffade en försäkring hos Folksam, det är inte 100% men det gav mig en bra mycket lägre premie än övriga bolag. Jag fick t.o.m faxa in kopia på mitt körkort till Trygg-Hansa för de hävdade att jag bara haft körkort sen 01, och fick en pungspark i premie. 3 år skadefria år extra gjorde f.ö 5000:- på min premie från TH

// J

Casca skrev:
Dags att flytta till försäkringstråden kanske?
*snap*
Men hur som helst, jag fick 75% direkt när jag skaffade en försäkring hos Folksam, det är inte 100% men det gav mig en bra mycket lägre premie än övriga bolag.
// J

Kan inte mera än att hålla med, fick åxå en billigare försäkring hos folksam i jmf med alla andra bolag med samma motivering från deras håll.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT