Bor i Umeå, besikta i Kramfors........

BlackStar

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
ZX7R
Har en liten fundering! Har inte kunnat besiktiga eftersom jag väntar på ett nytt framdäck, det jag har nu e helslut. Nu är det så att jag pluggar i Umeå och slutar skolan på fredag och jag får ingen tid här uppe denna vecka. Körförbud på torsdag, har fått tag på en tid i Kramfors nästa onsdag. Kan jag köra hojen hem med körförbud om jag ska besiktiga. Det står ju kortaste vägen till besiktiningen. E man tvungen att besiktiga i närheten av där man befinner sig?? Man vill ju inte gå och vänta på att få en tid här. Måste ju få besiktiga där det finns tid?!

Denna tråd kanske har varit uppe tidigare men jag har sökt och inte hittat nått :)

Brukar annars funka att ringa bilprovningen på morgonen och kolla om de har fått några återbud. Prova det så kanske du slipper åka till Kramfors!

.

Välkommen till hit på onsdag då :P

Som jag fattat det får du väl köra till och från bestiktningen med körförbud, och det är väl ingen minimilängd som gäller där. Om inte är det väl bara ha med sig nå papper som talar om att du ska besikta, utifall konstapel harry får för sig att ifrågasätta din resa :tummenupp

BlackStar skrev:
Har en liten fundering! Har inte kunnat besiktiga eftersom jag väntar på ett nytt framdäck, det jag har nu e helslut. Nu är det så att jag pluggar i Umeå och slutar skolan på fredag och jag får ingen tid här uppe denna vecka. Körförbud på torsdag, har fått tag på en tid i Kramfors nästa onsdag. Kan jag köra hojen hem med körförbud om jag ska besiktiga. Det står ju kortaste vägen till besiktiningen. E man tvungen att besiktiga i närheten av där man befinner sig?? Man vill ju inte gå och vänta på att få en tid här. Måste ju få besiktiga där det finns tid?!

Denna tråd kanske har varit uppe tidigare men jag har sökt och inte hittat nått :)

Jag tror inte att det är något problem, helst inte om du har "lappen" med dig med notering om tid för besiktning. Själv så bor jag i Sollefteå och besiktade bilen i Umeå förra året... med körförbud. Att du verkligen är på väg till besiktningen och inte bara är ute och njuter är kanske svårt att bevisa men jag tror (observerar: tror) inte att Polisen (om du nu skulle råka bli stoppad eller om det skulle hända något) ska behöva bli griniga för en sån sak. För du är ju faktiskt på väg till besiktningen även om den ligger drygt 20 mil bort.

/M

Lurch skrev:
Brukar annars funka att ringa bilprovningen på morgonen och kolla om de har fått några återbud. Prova det så kanske du slipper åka till Kramfors!

.

Ja det e ju klart att jag gör! :) Tänkte ifall att det skulle skita sig om man vågade sig på turen till K-fors. Vi får väl se vad som händer!

BlackStar skrev:
Ja det e ju klart att jag gör! :) Tänkte ifall att det skulle skita sig om man vågade sig på turen till K-fors. Vi får väl se vad som händer!

Gött! Och till Kramfors: No offence, det är säkert fint hos er! ;)

PS. Svarade på din tråd om bakdäcksbredden också!

.

Back