Bor i Umeå, besikta i Kramfors........

BlackStar

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
ZX7R
Har en liten fundering! Har inte kunnat besiktiga eftersom jag väntar på ett nytt framdäck, det jag har nu e helslut. Nu är det så att jag pluggar i Umeå och slutar skolan på fredag och jag får ingen tid här uppe denna vecka. Körförbud på torsdag, har fått tag på en tid i Kramfors nästa onsdag. Kan jag köra hojen hem med körförbud om jag ska besiktiga. Det står ju kortaste vägen till besiktiningen. E man tvungen att besiktiga i närheten av där man befinner sig?? Man vill ju inte gå och vänta på att få en tid här. Måste ju få besiktiga där det finns tid?!

Denna tråd kanske har varit uppe tidigare men jag har sökt och inte hittat nått :)

Brukar annars funka att ringa bilprovningen på morgonen och kolla om de har fått några återbud. Prova det så kanske du slipper åka till Kramfors!

.

Välkommen till hit på onsdag då :P

Som jag fattat det får du väl köra till och från bestiktningen med körförbud, och det är väl ingen minimilängd som gäller där. Om inte är det väl bara ha med sig nå papper som talar om att du ska besikta, utifall konstapel harry får för sig att ifrågasätta din resa :tummenupp

BlackStar skrev:
Har en liten fundering! Har inte kunnat besiktiga eftersom jag väntar på ett nytt framdäck, det jag har nu e helslut. Nu är det så att jag pluggar i Umeå och slutar skolan på fredag och jag får ingen tid här uppe denna vecka. Körförbud på torsdag, har fått tag på en tid i Kramfors nästa onsdag. Kan jag köra hojen hem med körförbud om jag ska besiktiga. Det står ju kortaste vägen till besiktiningen. E man tvungen att besiktiga i närheten av där man befinner sig?? Man vill ju inte gå och vänta på att få en tid här. Måste ju få besiktiga där det finns tid?!

Denna tråd kanske har varit uppe tidigare men jag har sökt och inte hittat nått :)