Borås/viskafors träning 2010

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Kanske skulle köra lite cross då innan den gamle harven byggs om till motard igen ;)
Bara den är fixad till örebro så...;)
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
jäkligt skoj igår.

tyvärr blir jag nog borta ett tag oxå. känner att jag måste plocka isär maskin och ta reda på vad det är för fel på min växellåda.

om någon åker från göteborg kan det hända att jag åker med och fotar lite.

ktm va det ja nicke å du hade ingen tur direkt:huvet
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Det är ingen körning i helgen eftersom det är jämn vecka. Men det är körning som vanligt måndagar och onsdagar. Och nästa helg är det körning men då är vi allihop i Örebro istället :)

Och så har jag slagit rekord i att plocka ner hoj och motor. 45 min tog det att ta ner allt för att få ur kolv och cylinder. Det visade sig att topplockspackningen hade gett sig och avgaserna hade gjort en jättefin 3mm bred kanal till kylarkanalen. Det verkar som kolv och cylinder klarat sig då jag inte gjorde som alla andra föreslog, fyll på och prova igen.
Så det blir att beställa ny packning, tändstift och kamkedjelås.

Verkar inte ha fått några mjukdelskador i knät. Skall röntga så får jag se om det är sprickor eller dyl. Oavsett så kör jag inte förrän Örebro om två veckor. Både jag och hojen behöver vila :D
 
Last edited:

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Det är ingen körning i helgen eftersom det är jämn vecka. Men det är körning som vanligt måndagar och onsdagar. Och nästa helg är det körning men då är vi allihop i Örebro istället :)

Och så har jag slagit rekord i att plocka ner hoj och motor. 45 min tog det att ta ner allt för att få ur kolv och cylinder. Det visade sig att topplockspackningen hade gett sig och avgaserna hade gjort en jättefin 3mm bred kanal till kylarkanalen. Det verkar som kolv och cylinder klarat sig då jag inte gjorde som alla andra föreslog, fyll på och prova igen.
Så det blir att beställa ny packning, tändstift och kamkedjelås.

Verkar inte ha fått några mjukdelskador i knät. Skall röntga så får jag se om det är sprickor eller dyl. Oavsett så kör jag inte förrän Örebro om två veckor. Både jag och hojen behöver vila :D

Gött att det inte var krångligare än topp packningen.

trist med knät. hoppas du kryar på dig nu!

Idag är det onsdag och möjlighet till träning. jag reserverar mig dock pga vädret. om det klarnar upp i eftermiddag så ska jag försöka dra ner å piska runt banan några varv.
Någon mer som tänkt köra?

Gällande örebro så får jag se om jag hänger med. gör jag inte det så kommer jag härja på gäddered!

//Simon
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Måste bara få klarhet i det hela..... om jag går med i FMCK Borås 300:-/år.. vad betalar jag per gång om jag vill köra på banan?
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Måste bara få klarhet i det hela..... om jag går med i FMCK Borås 300:-/år.. vad betalar jag per gång om jag vill köra på banan?

Som Medlem i FMCK Borås betalar du 100:- /Gång för att få köra på banan. Du kan köra Måndag eller Onsdag 17-21. Eller Söndagar Ojämna veckor 12-18.
Tillgång till folkrace/motardbanan har vi i princip hela tiden dessa dagar då det sällan är någon där uppe med bilar.
Du får även tillgång till Gocartbanan under samma tider förutsatt att din hoj är kittad med barkbusters, uppsamlingskärl,puckar på fotpinnar, sving och gaffel.
Om det kommer Gocartåkare så turas vi om att köra gocartbanan.

Vill man som Medlem i FMCK Borås köpa ett Årskort för att kunna träna Alla ovan nämnda tider och dagar så kostar det 1200:-

Undantag gäller för dom Dagar/Helger då tävling eller Träningsläger pågår.
Avgifter för Träningsläger ingår inte i årskortet eller medlemsavgiften.

Det kanske blev mer information än vad du bad om men jag hoppas inte det gjorde något.


Medlem FMCK Borås:
Engångs träningsavgift - 100:-
Årskort - 1200:-

Medlem i annan Svemo Ansluten klubb:
Engångs träningsavgift - 150:-
Årskort - 1500:-
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Som Medlem i FMCK Borås betalar du 100:- /Gång för att få köra på banan. Du kan köra Måndag eller Onsdag 17-21. Eller Söndagar Ojämna veckor 12-18.
Tillgång till folkrace/motardbanan har vi i princip hela tiden dessa dagar då det sällan är någon där uppe med bilar.
Du får även tillgång till Gocartbanan under samma tider förutsatt att din hoj är kittad med barkbusters, uppsamlingskärl,puckar på fotpinnar, sving och gaffel.
Om det kommer Gocartåkare så turas vi om att köra gocartbanan.

Vill man som Medlem i FMCK Borås köpa ett Årskort för att kunna träna Alla ovan nämnda tider och dagar så kostar det 1200:-

Undantag gäller för dom Dagar/Helger då tävling eller Träningsläger pågår.
Avgifter för Träningsläger ingår inte i årskortet eller medlemsavgiften.

Det kanske blev mer information än vad du bad om men jag hoppas inte det gjorde något.


Medlem FMCK Borås:
Engångs träningsavgift - 100:-
Årskort - 1200:-

Medlem i annan Svemo Ansluten klubb:
Engångs träningsavgift - 150:-
Årskort - 1500:-
Tack. det var precis vad jag var ute efter.
300 till FMCK Borås kommer i helgen!:tummenupp
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Gött att det inte var krångligare än topp packningen.

trist med knät. hoppas du kryar på dig nu!

Idag är det onsdag och möjlighet till träning. jag reserverar mig dock pga vädret. om det klarnar upp i eftermiddag så ska jag försöka dra ner å piska runt banan några varv.
Någon mer som tänkt köra?

Gällande örebro så får jag se om jag hänger med. gör jag inte det så kommer jag härja på gäddered!

//Simon


jag oxå, om jag har hojen ihop. ska på bröllop på och fira brorsans födelsedag på lördagen så jag kan inte åka med tyvärr.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag och polaren tänkte köra nu på måndag.
Det va det är väll först kl 17 man kan börja köra?

Ja. det stämmer helt riktigt.
Ni får gärna vara där i god tid innan och förbereda er. gå runt banan. gärna sopa grus i kurvorna om ni har tid.
Men hojen kickas igång först vid 17:00

Jag ska försöka ta mig upp.
Någon som passerar sjömarken och har plats över?
0768985161
//Simon
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Ja. det stämmer helt riktigt.
Ni får gärna vara där i god tid innan och förbereda er. gå runt banan. gärna sopa grus i kurvorna om ni har tid.
Men hojen kickas igång först vid 17:00

Jag ska försöka ta mig upp.
Någon som passerar sjömarken och har plats över?
0768985161
//Simon

Kvast och sådant finns på plats eller?
Vi kommer nog att vara där i god tid så det passar nog bra att soppa bort lite skit.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Kvast och sådant finns på plats eller?
Vi kommer nog att vara där i god tid så det passar nog bra att soppa bort lite skit.

Det brukar stå kvastar lite här och där.
Om det totalt skiter sig med frakt av hoj idag för min del... vilket det tyvärr ser ut att göra... så tar jag gathojen å kommer ner å tjötar å kollar på er iallafall.

synes!
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Det brukar stå kvastar lite här och där.
Om det totalt skiter sig med frakt av hoj idag för min del... vilket det tyvärr ser ut att göra... så tar jag gathojen å kommer ner å tjötar å kollar på er iallafall.

synes!

Tack för i dag!
Blir bara roligare och roligare för varje gång!
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Årskort!

Nu finns Årskorten till försäljning i kiosken vid Crossbanan!

Ni som vill köpa årskort MÅSTE ha med er giltigt Medlemskort från er klubb. Speciellt viktigt om ni är medlemmar i FMCK Borås!

Årskorten kostar som tidigare nämnt:
Medlem FMCK Borås: 1200:-
Medlem annan klubb: 1500:-

Vi kör sedan samma regler som gäller för Motocross medlemmar.
Årkortet SKALL medföras och visas upp FÖRE påbörjat träningspass.

Inget årskort med sig - Betala Engångsavgiften. Punkt slut!

Dagsträningsavgifterna är som tidigare

Medlem FMCK Borås: 100:-
Medlem annan klubb: 150:-

Om någon har frågor angående träningar så är ni välkomna att ringa mig, Karin eller Kertuu

Simon: 0768-985161
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top