Borås träning 2011 (gokart och rallycross banor)

Woltrone

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 smc -09
Ser ut som om det blir ett uppehåll på någon timme i kväll.
Någon som hinner upp?
Vi blir nog två som chansar i alla fall.
 

BamseGbg

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Crf 450R Motard
Hej medlemmar i motardsektionen FMCK Borås
Vi har en arbetshelg 15-16/10 då vi skall fixa till banan och närliggande områden.Tanken är att vi arbetar på förmiddagen, kör på eftermiddagen och pratar om tankar, idèer omkring klubben, banan, träning och träningsansvar.

B.l.a röja sly och gräs runt banan, rensa kurbs, laga staket och städa mm.

Ni som kan tag med röjsåg/trimmer, motorsåg, skyffel, spade eller annat som kan tänkas behövas.

Väl mött.

Peder

ps.

Vill påminna om att det hålls en gokartlicenskurs hos Thomas på Gokartcity den 25/10 om det är någon som inte har eller känner någon som vill ta en licens

Det e bra om vi kan åka ett helt gäng från gbg så att det händer något på banan i Borås. Jag kan vara med till kl 1500 på lördag. Om det e intressant så kan jag sätta in säterna i bussen så finns de platts för 8pers.
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hej medlemmar i motardsektionen FMCK Borås
Vi har en arbetshelg 15-16/10 då vi skall fixa till banan och närliggande områden.Tanken är att vi arbetar på förmiddagen, kör på eftermiddagen och pratar om tankar, idèer omkring klubben, banan, träning och träningsansvar.

B.l.a röja sly och gräs runt banan, rensa kurbs, laga staket och städa mm.

Ni som kan tag med röjsåg/trimmer, motorsåg, skyffel, spade eller annat som kan tänkas behövas.

Väl mött.

Peder

ps.

Vill påminna om att det hålls en gokartlicenskurs hos Thomas på Gokartcity den 25/10 om det är någon som inte har eller känner någon som vill ta en licens

Det e bra om vi kan åka ett helt gäng från gbg så att det händer något på banan i Borås. Jag kan vara med till kl 1500 på lördag. Om det e intressant så kan jag sätta in säterna i bussen så finns de platts för 8pers.

Har du fixat din motor ännu?
Jag är på om vi inte drar till Sala.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hej medlemmar i motardsektionen FMCK Borås
Vi har en arbetshelg 15-16/10 då vi skall fixa till banan och närliggande områden.Tanken är att vi arbetar på förmiddagen, kör på eftermiddagen och pratar om tankar, idèer omkring klubben, banan, träning och träningsansvar.

B.l.a röja sly och gräs runt banan, rensa kurbs, laga staket och städa mm.

Ni som kan tag med röjsåg/trimmer, motorsåg, skyffel, spade eller annat som kan tänkas behövas.

Väl mött.

Peder

ps.

Vill påminna om att det hålls en gokartlicenskurs hos Thomas på Gokartcity den 25/10 om det är någon som inte har eller känner någon som vill ta en licens

Det e bra om vi kan åka ett helt gäng från gbg så att det händer något på banan i Borås. Jag kan vara med till kl 1500 på lördag. Om det e intressant så kan jag sätta in säterna i bussen så finns de platts för 8pers.


hur ser det ut för din del på söndag? bakis som helvete eller?
söndag passar bättre för min del men lördag funkar..
 

Soderbergh

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Borås
Hoj
Suzuki RMZ -08
Jag drar ut innan 12.00 på lördag.
Oklart hur det blir på söndag för mig än.

Kommer fler arbetsdagar Teddy ;)
 

BamseGbg

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Crf 450R Motard
Med tanke på att jag skall fira 50 år med Judoklubben Budo på lördag + att jag fyller 29 så kommer jag inte att jobba på söndag....
Jag skall inte till sala men blanken skall nog dit. Jag har inte beställt några delar till min hoj än. Men nu har jag en lista med artikelnummer på allt som behöver bytas. Jag skall kolla med Jocke han skall ju beställa till deras honda från usa.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
När har ni tänkt börja resp sluta på lördag?
Vilka ställer upp på lördag resp söndag?

Är det säkert att vi får träna på eftermiddagen?
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Kollat på hemsidan och ser inget om körning nu i helgen. Dock nån husaberg körning nästa helg. Jag åker inte dit med på hoj på släp i onödan...
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tack för idag. Vi var 5 som röjde upp runt banan och så fick jag tränat lite starter :) . Vi tittade även på ny bansträckning inför nästa år, ser lovande ut.
 

Soderbergh

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Borås
Hoj
Suzuki RMZ -08
Då var de offieciella arbetsdagarna slut och det har blivit mycket finare runt depån och en bit runt banan!
Tackar Patrik, Tapper, Dennis och Anton för era insattser! Med de kan jag säga att motardgänget nog var procentuellt de mest aktiva under helgerna! Alltid nått :tummenupp

Här har Gokart-Kjell kommenterat arbetshelgerna och lagt upp ett par bilder på sin blogg: http://seniorkarting.wordpress.com/


Angående planerna för nybyggen så spekulerar jag lite runt att göra något av rallycrossbanan. Har några saker att kolla upp innan jag kan komma med nått konkret, men planer finns iaf och utredningen är på gång! Angående det, har nån Barretts nummer?
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Då var de offieciella arbetsdagarna slut och det har blivit mycket finare runt depån och en bit runt banan!
Tackar Patrik, Tapper, Dennis och Anton för era insattser! Med de kan jag säga att motardgänget nog var procentuellt de mest aktiva under helgerna! Alltid nått :tummenupp

Här har Gokart-Kjell kommenterat arbetshelgerna och lagt upp ett par bilder på sin blogg: http://seniorkarting.wordpress.com/


Angående planerna för nybyggen så spekulerar jag lite runt att göra något av rallycrossbanan. Har några saker att kolla upp innan jag kan komma med nått konkret, men planer finns iaf och utredningen är på gång! Angående det, har nån Barretts nummer?

Bra jobbat. Säg till om/när ni behöver hjälp så kommer vi upp.

chris@barrett-racing.com, 0704 – 92 85 85
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Här vare dödare än i graven :)

Vet att det är ett tag kvar men några prel.datum för när banan öppnar för lite braap brraaaaap?
 

Soderbergh

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Borås
Hoj
Suzuki RMZ -08
Banan öppnar senast 1 April, OM diverse arbeten kring banan är gjorda innan dess, är det sagt.
Men vi siktar så klart på att bli färdiga med det långt innan! =)
 

Woltrone

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 smc -09
Ingen i Gbg med omnejd som kör is i år?

Funderar på om det är värt några timmar i garaget för att få ordning på isdäck mm...
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Såklart körs det is, har inte fått ordning på ishojen själv än men testade i premiären i lördags, rödvattnet mellan lilla edet och stenungsund, tror det körs landvettersjön med samt lite andra sjöar med...
Karin har nya isdäck till salu.
Ingen i Gbg med omnejd som kör is i år?

Funderar på om det är värt några timmar i garaget för att få ordning på isdäck mm...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top