Borås med omnejd

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Någon intresserad att åka med, jag börjar bli lite trott att åka själv :)

finns ju en samkörningstråd i göteborgsforumet, prova den?

Ja e lite sugen men sjukt trött efter två veckors hojsemester...

Last edited:
vet du några bra vägar ??..kan hänga med nån tur :)

svarade på åk tråden :)
Oftast jag kör Borås - Viared - Seglora - Hyssna - Härryda - Bollebygd - sen gamla vägen mot Alingsås - Stenkulla - Olsfors - Borås

Här du har liten clip från detta väggen http://contour.com/stories/olsfors-bollebygd

Sen kör jag mot Fristad och där mot Rångedala om jag kör kort tur annars kör jag mot Vårgårda, sen till Herrljunga (bästa pizza någonsin) - Annelund - Od - Fristad - Rångedala - Borås

Ibland kör jag från Härryda mot Kunsbacka och tillbaka.

Jag letar också bra vägar kring Borås :)

Oftast jag kör Borås - Viared - Seglora - Hyssna - Härryda - Bollebygd - sen gamla vägen mot Alingsås - Stenkulla - Olsfors - Borås

Här du har liten clip från detta väggen http://contour.com/stories/olsfors-bollebygd

Sen kör jag mot Fristad och där mot Rångedala om jag kör kort tur annars kör jag mot Vårgårda, sen till Herrljunga (bästa pizza någonsin) - Annelund - Od - Fristad - Rångedala - Borås

Tackar fick nya tips på vägar ,ulricehamn annelund är en riktigt skön väg mycket kurvor i början bra asfalt bred väg

sväng mot Od då, lite sämre asfalt, men mycket kurvor på den

har sett vägen,men tyckte den såg sämre ut har inte testat den ska göra det, jag brukar köra från annelund sen upp mot falköping rätt ok väg, ska testa viared seglora gbg

hur är vägen Härryda-Kungsbacka bra asfalt??

Last edited:
ska varna för komskälet-tvärred om du kör häråt , spårig asfalt som fan, kom i en kurva runt 55-60 då släpper bakjulet i kurvan håller på att välta, får ner foten kanar på stöveln får upp hojen men fan pulsen steg till 190 :D aldig mer den vägen tänkte jag :)

:)
tack för info, den är guldvärd :)

:) ja den vägen är att glömma så länge dom inte lägger ny asfalt,
min träning med enduro körning var nog det som räddade att lägga ner nya hojen :D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!