Borås kommun och grus

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Honda CBR600RR
Fick det här positiva svaret från Tekniska kontoret (Borås Kommun) som har hand om vägarna här när jag frågade varför man inte skyltar efter en lagning (mycket grus) på gatan utanför jobbet.

"Det som är gjort på bl.a Vevgatan är en vedertagen metod för sricklagning, man sputar ut bitumen som sandas av med samma typ av stenkross (2-5), som används till haklbekämpning under vintertid, som trafiken sedan trycker fast och kör bort ev överskott Eftersom denna typ av arbeten pågår kontinuerligt över hela vårt väghållningsområde är det inte rimligt att skylta för detta"

Vadå inte rimligt? Vad gäller egentligen?

är de sån lagning jag tror du menar så är de inte så latjo att köra 2 hjuligt där. rätt slirigt o svängarna kan man säga.. så varningsskyltar är ju de minsta man kan begära, eller varför inte förbjuda den typen av lagning.
jag höll själv på att kasa av vägen med bil när där låg sån grus på en avfart från motorvägen utanför åstorp här i skåne. det är riktigt halt.

Denna lagningmetod är även flitigt använd i mina hemtrakter. Finns på den populära
mc-vägen mellan skanssundet och gamla Nynäsvägen. Inte kul å köra på med mc.

Självklart känns det som att det borde varnas för alt att det lösa gruset skall sopas undan!!!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti