Boota från USB?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har byggt en extra dator av överblivet skräp, och funderar om man kan installera w7 från ett usb-minne? I bios kan man ställa in att den ska boota från usb. Är det något speciellt att tänka på, eller är det bara att kopiera över hela innehållet från dvd till usb-minnet? Behöver man göra minnet bootbart på nåt sätt?

Går att boota och installera från usb-minne, men varför ska du göra det? Är det inte lättare att plugga in en dvd-läsare? Jag har en smidig usb-dvd-brännare till datorer utan cd/dvd-läsare.

Går att boota och installera från usb-minne, men varför ska du göra det? Är det inte lättare att plugga in en dvd-läsare? Jag har en smidig usb-dvd-brännare till datorer utan cd/dvd-läsare.

Jo, jag kom fram till det också och har investerat i en sån. Enklare hantering, helt enkelt.

Tack för hjälpen iallafall!

Hur kan man tycka det är smidigare att plugga in en dvd-läsare o sätta i en skiva o hålla på än att bara plugga in ett usb-minne?
Aja, whatever, problemet va ju löst men ändå.

Hur kan man tycka det är smidigare att plugga in en dvd-läsare o sätta i en skiva o hålla på än att bara plugga in ett usb-minne?
Aja, whatever, problemet va ju löst men ändå.
För att ska man lägga det på ett usb-minne måste man för det mesta köra iso-filen (eller vad man nu har) genom ett program som gör att man kan lägga den på ett usb-minne och installera från det.

För att ska man lägga det på ett usb-minne måste man för det mesta köra iso-filen (eller vad man nu har) genom ett program som gör att man kan lägga den på ett usb-minne och installera från det.

Jag har för mig att endel människor bränner ut cd-skivor, är inte det lika jobbigt då?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT