Boot-CD med MSDOS?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Kan jag göra en CD-skiva som bootar upp en MS-DOS prompt? Behöver rensa bort Windows-katalogen och det går itne göra just nu utan att boota fräscht.

Någon som kan hjälpa?

Öh, går det? Vill ta bort mappen Program och Windows helt... Går ju välja Uppgradera eller Ny installation. Jag väljer ny,. ... men asså fisken är gul!

Swedie skrev:
Öh, går det? Vill ta bort mappen Program och Windows helt... Går ju välja Uppgradera eller Ny installation. Jag väljer ny,. ... men asså fisken är gul!

Är fisken gul? Jaha, nej då går det inte.

Seriöst, ja. Det går att välja att installationsprogrammet skall ta bort allt som redan finns. Jag minns inte var och hur, men jag vet att det går.

McB skrev:
Är fisken gul? Jaha, nej då går det inte.

Seriöst, ja. Det går att välja att installationsprogrammet skall ta bort allt som redan finns. Jag minns inte var och hur, men jag vet att det går.

Nar du valjer vilken partition du ska installera pa sa kan du valja att ta bort partitioner. A andra sidan sa forsvinner ju allt pa den partitionen da...

Sa att jag inte ska ta bort allt på hårddisken.

Hursomhelst installera jag nytt över det andra, fast det blev på D: istället.. å sen när jag upptäckte det installera jag om windows igen.. på C: .. för D: hade redan Windows juh.. vilket installationsprogrammet så att C: hade innan och därmed valde D:. Nu är det iaf C:. tack

Med en W98SE skiva kan du boota upp med en dos-prompt. Fast om du hade NTFS på partitionen med winXP på så kan deni nte läsa C: Finns iofs program som läser NTFS för Win9x men jag vet inte vad de heter.

Att tänka på nästa gång alltså, eftersom det redan fixat sig...

Hmm, synd att jag inte såg den här tråden tidigare då.
Har en boot-cd med dos, och även ntfs-dos. Hade nog fixat detta.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D