2687438 Har själv kört med HKS-EVC 5:an på, dels min förra hoj, Turbo retta, förgasar matad med en ganska liten laddare, med intern wastegate, portad wastegate dock, för bättre flöde. Funkade tillfredtällande, inte 100% nöjd med den konfigurationen ,men funkade som sagt tillfredställande. Man slapp ju att bränna fingrarna av sig , samt detta evinnerliga pillrande när man vill ändra laddtryck. Finns ju i.o.f High/Low switch som man kan montera, men den passade inte mig, då har du ett grundtryck, det låga, sedan pyser man ut det höga, beronde på ett strl av ett munstycke, Finns att beställa hos MC-Xpress . Har också använt den(EVC-5))tillsammans med min Buse, STOOOOOR turbo, extern race wastegate, insprutning. Funkar sååååå jävla bra. Vet att det finns riktigt mycket mer avancerade laddtrycksstyrningar typ, AMS-1000,
http://www.nlrsystems.com/. Då kan du lattja med parametrar som t.e.x., olika laddtryck beroende av växel och varvtal, olika launch tryck, you name it, gillar man hitech så va faan, eller om du åker på strippen, då är den nog ett riktigt bra verktyg. Tror jag skall inhandla en sådan så småningom. Men för basic gatåkning så funkar en laddtrycksstyrning typ EVC-5:an utmärkt, synnerligen i hop med en turbo med extern wastegate.
Gott Nytt Överladdat år på er, Och hoppas på en gemensam turbo träff för oss alla här på forat. visa lite intresse.......
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98482