Edit: 2007
Jag har meckat på ett not-so-komplett PP-rear set på R6:an och tänkte folk med erfarenhet kunde kommentera i objektiva ordalag.
Jag har inte rullat ut den och provkört ännu så jag har inte en aning om ifall t.ex växelpetaren hamnat på rätt höjd.
Men, till saken: vänster sida:
Jag läste en tråd om r6 med quickshifter där någon påpekade att det var väldigt viktigt att "allt var 90 grader" för att "shift-shaften" inte skulle paja. Det är just nu inte värre än vad det var innan men stämmer det? Duger detta i så fall?
Annars får man väl slipa ner bazzaz-pinnen för att göra den kortare antar jag?
Höger sida:
Jag har googlat bilder och försökt lösa det hela kreativt.
Jag tyckte efter några provmonteringar att bromscylindern gjorde sig bäst på insidan. Rätt tänkt?
Borrade ur en kapad bit M12 och gjorde en distans/bussning. Provbromsningar med handen känns ok.
Tankar?
Enligt InternetZ™ måste bromsvätskebehållaren flyttas bakåt med en adapter jag inte hade så jag improviserade den ca 3cm bakåt med ett asproffsigt spikband.
Detta för att bromscylindern vrids ca 90 grader uppåt jämfört med original.
Funderingarna där blev: det verkar som att man vill ha behållaren ganska långt in på hojen, gissar att det är för att det inte ska komma olja på banan vid eventuella vurpor?
Jag behöll alltså positionen i sidled så behållaren är flyttad rakt bakåt.
Finns det risk att den tar i svingen nu? Vill helst inte mecka av stötdämparen bara för att kolla det.
Antar att det är viktigt att behållaren är ovanför cylindern? Eller det kanske det inte är?
Hittade även en bild på vad jag tror var en s1000rr som inte hade någon behållare utan bara en bit transparent slang som pekade rakt upp. Såg både snyggt och enkelt ut. Finns det något bra att köpa i så fall?
Jag insåg också att jag vill ha bromsljuset kopplat och borde köpt en tryckmätande banjobult med MEN var vi det här laget i ORKA!!!1!-läge så jag fulmeckade dit originalkontakten bakom pinnplattan och fäste en bult vid tåpetaren som fjädern fästes i. Lo and behold men allt stämde faktiskt. Är det för dåligt?
Hoppas nu bilderna kommer med annars blir den här tråden helt obegriplig.
Jag har meckat på ett not-so-komplett PP-rear set på R6:an och tänkte folk med erfarenhet kunde kommentera i objektiva ordalag.
Jag har inte rullat ut den och provkört ännu så jag har inte en aning om ifall t.ex växelpetaren hamnat på rätt höjd.
Men, till saken: vänster sida:
Jag läste en tråd om r6 med quickshifter där någon påpekade att det var väldigt viktigt att "allt var 90 grader" för att "shift-shaften" inte skulle paja. Det är just nu inte värre än vad det var innan men stämmer det? Duger detta i så fall?
Annars får man väl slipa ner bazzaz-pinnen för att göra den kortare antar jag?
Höger sida:
Jag har googlat bilder och försökt lösa det hela kreativt.
Jag tyckte efter några provmonteringar att bromscylindern gjorde sig bäst på insidan. Rätt tänkt?
Borrade ur en kapad bit M12 och gjorde en distans/bussning. Provbromsningar med handen känns ok.
Tankar?
Enligt InternetZ™ måste bromsvätskebehållaren flyttas bakåt med en adapter jag inte hade så jag improviserade den ca 3cm bakåt med ett asproffsigt spikband.
Detta för att bromscylindern vrids ca 90 grader uppåt jämfört med original.
Funderingarna där blev: det verkar som att man vill ha behållaren ganska långt in på hojen, gissar att det är för att det inte ska komma olja på banan vid eventuella vurpor?
Jag behöll alltså positionen i sidled så behållaren är flyttad rakt bakåt.
Finns det risk att den tar i svingen nu? Vill helst inte mecka av stötdämparen bara för att kolla det.
Antar att det är viktigt att behållaren är ovanför cylindern? Eller det kanske det inte är?
Hittade även en bild på vad jag tror var en s1000rr som inte hade någon behållare utan bara en bit transparent slang som pekade rakt upp. Såg både snyggt och enkelt ut. Finns det något bra att köpa i så fall?
Jag insåg också att jag vill ha bromsljuset kopplat och borde köpt en tryckmätande banjobult med MEN var vi det här laget i ORKA!!!1!-läge så jag fulmeckade dit originalkontakten bakom pinnplattan och fäste en bult vid tåpetaren som fjädern fästes i. Lo and behold men allt stämde faktiskt. Är det för dåligt?
Hoppas nu bilderna kommer med annars blir den här tråden helt obegriplig.
Bifogat
Last edited: