Bonniers trafik 4.0

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har installerat bonnier 4.0... programmet funkar fin fint, men när det frågar efter skiva 2 så e jag inte med riktigt... programmet frågar efter skiva 2.
har testat att mountat cd 2 i Deamon tool utan att packa upp rarfilerna.. det funkade inte... har även testat att packa upp filerna ur cd 2 och bränt på skiva.. stoppar i skivan när programmet begär det, men det vill sig inte allfall...
nån som har nån lösning ?? :confused:

Har du installerat cd1 från en mountad cd?
Då letar den efter "CDn" men samma enhetsbeteckning antagligen.

Avistallera och bränn bägge på CD och installera från din CD-ROM läsare så funkar det nog.

aahh... jag får testa :tummenupp

Mr K skrev:
Har du installerat cd1 från en mountad cd?
Då letar den efter "CDn" men samma enhetsbeteckning antagligen.

Avistallera och bränn bägge på CD och installera från din CD-ROM läsare så funkar det nog.

nää.. nu funkar det inte alls, brände båda skivorna, ominstallerade sen med skiva....
men nu frågar den efter skiva 1 åxå när jag försöker få igång det..
nyss funkade det ju fram tills man skulle pula i skiva 2...
blir tokig... :mad:

ambulans skrev:
nää.. nu funkar det inte alls, brände båda skivorna, ominstallerade sen med skiva....
men nu frågar den efter skiva 1 åxå när jag försöker få igång det..
nyss funkade det ju fram tills man skulle pula i skiva 2...
blir tokig... :mad:
avinstallerade du innan?

Japp, jag avinstallerade innan jag installerade om igen... packade upp båda rarpackade isofiler, och brände dom på varsin skiva... sen installerade jag om det hela.. i med skiva ett... på skiva 2 är det bara filer som behövs för att köra videosekvenserna så den skivan stoppar man ju i sen när programmet säger till.. när man kommer till dom avsnitten vill säga..

Men efter den nya installationen så funkade det inte alls, jag installerade och sen skulle starta programmet, då kommer texten " sätt i skiva 1 och tryck OK"
trots skiva 1 i cd rommen..

jaja.. jag mountade då skiva ett i stället utan att packa upp den, och fick igång programmet igen.. men samma fel uppstog.. dvs när man kommer till avsnitten med körning och det ska visas filmer så säger det till att man ska i med skiva 2... det funkar inte.. programmet är kvar på skärmen, men skylten "stoppa i skiva 2 " får man inte bort, och videosekvenserna startar inte...
så nu kör jag videoköret i mediaspelaren samtidigt som bonnierprogrammet ligger bakom.. och växlar mellan dom två... :) jaja.. inte så snyggt men det funkar ju... svårare att förklara för tanten hur hon ska göra. Hon har ju fullt upp med körkortsteorin... :rofl

Tog du hem det som torrent? eller var det från DC?
Hittade en som "ABSOKT" har släppt (720mb)
Titta in på "swebits.org" så hittar du den!
Lycka till
//Gumpa

öhhh... torrent ?? va e de ?? ja tog hem rarpackade ISO filer.. 2 st.. på DC..
ska kika på swebits... tackar för tipset :tummenupp

Gumpa skrev:
Tog du hem det som torrent? eller var det från DC?
Hittade en som "ABSOKT" har släppt (720mb)
Titta in på "swebits.org" så hittar du den!
Lycka till
//Gumpa

Det problem man kan ha med skiva 2 på Bonniers 4.0 kan helt enkelt vara rätt drivrutiner för uppspelning av video då det är det den skivan består av. Testa att tanka hem de senaste rutinerna så löser det sig förhoppningsvis. Jag tror att du kommer att klara kortet i alla fall, LYCKA TILL och hoppas att vi syns på vägarna under 2005.

ja de är tanten som ska ta körkort....
senaste drivarna till grafikkortet har jag installerat , men de hjälpte inte...
jaja.. skit samma, ja kör med mediaspelaren så länge .. och bonnier i bakgrunden..

Da Fris skrev:
Det problem man kan ha med skiva 2 på Bonniers 4.0 kan helt enkelt vara rätt drivrutiner för uppspelning av video då det är det den skivan består av. Testa att tanka hem de senaste rutinerna så löser det sig förhoppningsvis. Jag tror att du kommer att klara kortet i alla fall, LYCKA TILL och hoppas att vi syns på vägarna under 2005.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D