snowball
Ingen kommer ihåg en fegis.
En sån dag, hemma för att hämta hojen. Kliver upp tidigt för att transportera mig 40 mil norrut och hinna på skolan innan lunch. Vad händer, eller snarare vad händer inte. Stöter sammanlagt på 4 polisbilar en besiktningsbuss och en civilpolisbil. Alla dessa jämt spridda längs min färdväg (låter kanske inte så farligt men det här är norrland, ok?). Det bästa av allt, jag stöter på dessa precis när jag hinner ifatt andra fordon och väntar på omkörningstillfälle. Vilket betyder att jag kör lungt och fint.
En vänlig billist uppmärksammade mig på besiktningsbussen med ett vänligt blinkande med helljusen ca en mil innan faran uppstod, tack för det.
Civilsnuten tog två bilar framför mig för att de genomförde lite väl "optimistiska" omkörningar av en lastbilskonvoj på tre ekipage. Hyfsat snopen man blir då den silvergrå v70:in två bilar framför skickar ut spaden och vinkar in bakomvarande två bilar medan jag bara drar en lättnadens suck och bränner vidare. Detta innan gemene man knappt hunnit suga i sig morgonkaffet.
Lite högtravande kanske men jag ville bara dela med mig av min förmiddag.
Rock on
En vänlig billist uppmärksammade mig på besiktningsbussen med ett vänligt blinkande med helljusen ca en mil innan faran uppstod, tack för det.
Civilsnuten tog två bilar framför mig för att de genomförde lite väl "optimistiska" omkörningar av en lastbilskonvoj på tre ekipage. Hyfsat snopen man blir då den silvergrå v70:in två bilar framför skickar ut spaden och vinkar in bakomvarande två bilar medan jag bara drar en lättnadens suck och bränner vidare. Detta innan gemene man knappt hunnit suga i sig morgonkaffet.
Lite högtravande kanske men jag ville bara dela med mig av min förmiddag.
Rock on