Boney M-retro

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Tjena.
Har ni märkt vad den gamla gruppen Boney M lever än .-) ?¨

Den däringa "Barbra Streisand" hör man ju så fort man sätter på radion, och det vet väl alla att den är sprungen ur den gamla fina Boney M-hitten "Gotta go home". :yoparty

Men vet någon vilken Boney M-hit som hörs i början på årets Eric Saade-bidrag i melodifestivalen? Den där Kempe är en riktig tjyv... ;-)

Och nu överkurs: Har ni hört Septembers nya album? Lyssna in refrängen på "Something´s going on" och säg vilken tidig Boney M-låt jag kommer att tänka på... :va

Rätt svar belönas med en fika! :D

Det är låten 'Nightflight to venus' från skivan 'Nightflight to Venus' du syftar på.
Samma beat användes som intro till Rasputin vilket är andraspåret på samma skiva.
:D

Vad det gäller överkursen så vettefan, men i sann sporthoj-anda säger jag 'do you wanna bump' från 'Take the heat of me' ;)

:borra alltså... :D

Last edited:
Och jag hoppas verkligen att ingen har lyssnat på Septembers album för det man har hört på radion får en att vilja spy :zpy
Ser man hennes nuna så spyr man igen dessutom :mad:

Jag behöver ingen fika. E fet nog ändå. Vill dock påpeka att "barbara streisand" är den sämsta låten sedan "Fönt ja en körv"

Ha ha ha !!! Gapflabb !!! :D

Och jag hoppas verkligen att ingen har lyssnat på Septembers album för det man har hört på radion får en att vilja spy :zpy

Fast visst verkar hon trevlig... :tungan

Last edited:

Så du skulle tacka nej till en horisontal-övning med sagda fröken?

Vad det gäller överkursen så vettefan, men i sann sporthoj-anda säger jag 'do you wanna bump' från 'Take the heat of me' ;)

:borra alltså... :D

Du är inte helt fel ute :) ... Det är låten "Take the heat of me" ! :D

En synthslinga i refrängen ger omisskänsliga Boney M-vibbar... :D ... i min sjuka hjärna iaf...

Kul att se att fler än jag kan sina gamla 70-80-talshittar... he he... :tummenupp

Vart tar alla år vägen... ?

Snart är det vår...

Du är inte helt fel ute :) ... Det är låten "Take the heat of me" ! :D

En synthslinga i refrängen ger omisskänsliga Boney M-vibbar... :D ... i min sjuka hjärna iaf...

Kul att se att fler än jag kan sina gamla 70-80-talshittar... he he... :tummenupp

Vart tar alla år vägen... ?

Snart är det vår...

Det var ganska jefvulusiskt långsökt det där du... :D
När får jag min fika då? :)

Det var ganska jefvulusiskt långsökt det där du... :D
När får jag min fika då? :)

Tycker du...? :tungan

Har du lyssnat in dig på "Something´s going on"...?

Jorå, lite långsökt kanske, för någon som inte har mina referenser...:näsblod

Fika kan det bli. Bara det blir varmt ute passerar jag Katrineholm rätt var det är. Har ni nåt bra fik i stan?:)

Tycker du...? :tungan

Har du lyssnat in dig på "Something´s going on"...?

Jorå, lite långsökt kanske, för någon som inte har mina referenser...:näsblod

Fika kan det bli. Bara det blir varmt ute passerar jag Katrineholm rätt var det är. Har ni nåt bra fik i stan?:)

Det enda jag hörde i refrängen på septembers låt är en 'gitarr-slide' som kunde härledas till Boney-M's låt.

Bra fik... nåt finns det, men det är så många arbetslösa jävlar i denna by så det är svårt att få en plats. :D

Det enda jag hörde i refrängen på septembers låt är en 'gitarr-slide' som kunde härledas till Boney-M's låt.

Det är nog just exactemente den jag menar, fast jag kallade det synthslinga, kul att du hörde det :tummenupp

Vi får höras om fikat :)

Och det var som tusan, den där Popular-låten vann melodifestivalen i lördags, he he !
Får se om den tyska upphovsmannen hör av sig när den spelas i Dusseldorf i maj. Eller Kempe-tjyven kanske redan gjort upp i godo...?

Btw, September kan man se ikväll, i "Dom kallar oss artister" på svt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing