Bomber Magazine?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vad hände med Svenska Bomber? Jag vill ha någon form av ursäkt av "människorna" bakom skiten. Det var en grym tidning, men jag som prenummerant har inte hört något.. Hade jag inte varit så aktiv som jag är här på SH så hade jag aldrig fått veta varför tidningen slutade landa i min brevlåda. Det är JÄVLIGT dålig stil. Ett enda brev hade räckt, och uppenbarligen var vi ju inte så många det hade behövts skickas till.

Är inte Finska Bomber rädda om sitt varumärke? Hade inte dem kunnat skicka någon form av kompensation för de uteblivna förbetalda numren av tidningen:va

Jag vill ha svar..

/Emil

Tidningsvärlden är hård och brutal.

När jag sysslade som mest med modellflyg kom det ut en ny, svensk modellflygtidning, något som alltid har saknats!
Den var precis lika bra som dom bästa utländska tidningarna och ljusår bättre än något annat svenskt (det fanns ingen renodlad modellflygtidning på svenska då).

Den var förvisso dyr att köpa, men den var värd varenda öre.
I dom första numrena hade dom ett fantastiskt prenumerationserbjudande om man tecknade sig på ett helår, för att få in pengar till den nystartade tidningen, modellflygarna kände sitt ansvar och ville stödja tidningen, så massor av folk betalade in direkt, det blev bara tre nummer, inga återbetalningar...

Någon annan tidning i koncernen gick dåligt och hade skulder, så dit försvann alla pengar, någon förklaring till prenumeranterna kom aldrig, utan den spreds på nätet av folk med insyn.

Jag har lärt mig att första året på en ny tidning köper man lösnummer, visst, det ger inte tidningen några förskottspengar, men överlever dom det året på lösnummerförsäljningen så törs man prenumerera sen.

MCM klarade sig genom att många prenumererade.
En hel del betalade överpris för att hjälpa tidningen.
Pengar samlades även in på fester och liknande.
Dessutom skänkte John E. Franzén litografier som såldes genom MCM.

Att det fungerade tror jag berodde på att de som startade tidningen var ärliga människor som inte jobbade för pengar, utan av intresse.

Det är svårt att starta en helt ny tidning.

MCM klarade sig genom att många prenumererade.

Jag var en av dom, dessförinnan prenumererade jag på hojmagasinet...

Till saken hör att mina jämnåriga prenumererade på Kalle Anka, Fantomen och Buster...

Okej, öltesterna kanske inte var ämnade för min åldersgrupp (dom drack en hel öl av varje sort och skulle prova 24 sorter, reportaget spelades in på bandspelare för att ingen var nykter nog att skriva...) men mycket annat tillgodogjorde jag mig ur dessa tidningar.

En korrekturläsare hade kanske gjort att de kunde gett ut något nummer till...
När en ordblind tomte som jag stör mig på felskrivningar/stavningar/språk allmänt är det illa.

Sedan att tidningen inte kändes speciellt genomarbetad gjorde det hela inte bättre.

Tråkigt för er som gillade tidningen & som prenumererade.
Personligen tycker jag att det var gött att smörjan försvann.

En korrekturläsare hade kanske gjort att de kunde gett ut något nummer till...
När en ordblind tomte som jag stör mig på felskrivningar/stavningar/språk allmänt är det illa.

Sedan att tidningen inte kändes speciellt genomarbetad gjorde det hela inte bättre.
Alla är vi barn i början.

Inte för att vara den som hackar på saker och ting men Limez du har ju redan skrivit i en tråd om detta.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=196833

För övrigt tycker jag fortfarande att alla prenumeranter skulle ha kompenserats och ett svar på varför detta inte skedde får du fråga chefen för Bomber om.
Misstänker att det är en brist på pengar som gör\gjorde att detta aldrig skedde.

Kollar man upp Bomber AB så har de inte konkat, bolaget är fortfarande aktivt men inte lägre registrerat för F-skatt eller moms.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...