Bomba trafikförsäkringföreningen!

Avelin skrev:
,, men det är ju faktiskt allt skit runt om som jag är mest upprörd över nu. För verkligen
ALLT som kan gå fel, har gått fel för mig.
(Det gick inte ställa av hojen som det skulle. Posten tar 2veckor på sig. Vet
låter som det är såå synd om mig,, men just nu tycker jag det! 3500kr räcker
ju mer än väl att fixa mina nygamla motard! Vill ju åka på den oxå! :( )
Att du är förbannad på Posten, för att de fuckat upp leveransen av ditt brev, har jag full förståelse för.

Avelin skrev:
,, men det är ju faktiskt allt skit runt om som jag är mest upprörd över nu. För verkligen
ALLT som kan gå fel, har gått fel för mig.
(Det gick inte ställa av hojen som det skulle. Posten tar 2veckor på sig. Vet
låter som det är såå synd om mig,, men just nu tycker jag det! 3500kr räcker
ju mer än väl att fixa mina nygamla motard! Vill ju åka på den oxå! :( )
Jag förstår också att det känns svinigt trist.
Men faktum är att posten är väl på sunt fönuftsidan mest skuld i att det drog ut onödigt många dagar, men inte heller där finns ngt att hämta eftersom dom säkert kontrar med att du skulle skickat rekomenderat eller liknande.
Jag förstår som sagt att det finns vissa saker som gört att du har all rätt att tycka synd om dig, vara förbannad och tycka allt är skit.
Men som sagt är det inte TFFs fel, vilket du tidigare hävdat.
Jag tycker det är märkligt att inte VV tar på sig ngn form av ansvar över att skattekvittot inte hade rätt kod.
Trist men sant så kvarligger faktumet att det är vårt fel om inte fordonen vi äger har trafikförsäkring.
//Tobbe

Det som upprör är att ingen informerar alla ungdomar om detta...

Det är MÅNGA som inte vet om reglerna och det är LÄTT hänt att glömma ställa av eller skaffa försäkring.

Jag åkte själv på en vecka, med det var ju inte så farligt. men det sved jävligt bra i min studiebidragsfattiga plånbok.

Ni vet, när man innan bara åkt moppe utan krav på sån skit är det inte lätt. Om man dessutom saknar informativa föräldrar är det bäddat för kris...

Jag tycker att det är den som kör utan t-förs. som ska åka på den största smällen, för ni tror väl inte att det bara är alkisar helt utan inkomst... Borde iallafall delas upp... Jag menar, den panka alkisen ska väl inte gå utan inkomst hela livet? Plus att det finns nog dom som i övrigt är fullt normala människor som glömt betala försäkringen.... Eller hur....

Att det sen kommer en "straff" avgift är helt ok.... Dvs. kanske den dubbla "normala avgiften".... Inte den "normala avgiften" * 10000..

Ähhhh......... :fatta!

valmers skrev:
Att du är förbannad på Posten, för att de fuckat upp leveransen av ditt brev, har jag full förståelse för.

Äsch, man har FAN ett ansvar att kontroller att breven går fram. Kan man inte det så ska man FAN inte posta brev. Man måste ta sitt ansvar som brevpostare !!

Pejo skrev:
Äsch, man har FAN ett ansvar att kontroller att breven går fram. Kan man inte det så ska man FAN inte posta brev. Man måste ta sitt ansvar som brevpostare !!
Stämmer, i detta fall.

Om avställningsanmälan inte kommer fram till vägtrafikregistret?
Vägtrafikregistret avställer/avregistrerar ett fordon när fullständig anmälan kommit in till dem. Anmälan sänds på avsändarens risk. Det är ägaren som ansvarar för att anmälan är fullständig och korrekt. Ägaren måste kontrollera att fordonet verkligen blivit avställt/avregistrerat innan han/hon låter trafikförsäkringen upphöra.

valmers skrev:
Stämmer, i detta fall.

Om avställningsanmälan inte kommer fram till vägtrafikregistret?
Vägtrafikregistret avställer/avregistrerar ett fordon när fullständig anmälan kommit in till dem. Anmälan sänds på avsändarens risk. Det är ägaren som ansvarar för att anmälan är fullständig och korrekt. Ägaren måste kontrollera att fordonet verkligen blivit avställt/avregistrerat innan han/hon låter trafikförsäkringen upphöra.

Varför är har du då förståelse för att någon är "förbannad på Posten, för att de fuckat upp leveransen " när det i själva verket är personens eget fel ?

Kan man inte posta så ska man inte.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...