Video Bomba motorväg (CBR1000RR vs. S1000RR)

Ska man vrida ur motorn till varvstopp på högsta växeln, varför inte ta på sej finaste jeansen & skönaste jumpadojjorna på en mulen dag med fuktig asfalt? Varm asfalt, då dör man direkCt.

Observationer;
- Högt förtroende för inspelningslandets väggrenssopare (eller vad dem kallas)
- Det var rätt nära mer än en gång
- Bara jag som blev svettig?

Lite små marginaler ibland och vem vet vad det ligger för skit på vägen när man kryssar mellan lastbilsfilen och vägrenen i full fart. Men visst är det som TS skriver att alla med 300 km/h hojar inkl. mig själv har ju testat att köra fullt många gånger. Dock aldrig så varaktigt som killarna i filmen eller med omgivande trafik annat än enstaka bilar.

Hahaha

Kolla in från 4:07 till 4:15 - Han ska ta lastbilen på innern, men den "kommer mot honom" fortare än han anar.

Jag tror det heter vägren, inte väggren

Då lärde jag mig något nytt! Ren är ett djur trodde jag ;-) Men det kunde tydligen även vara sträcka längs ett dike... Där ser man :-) Väg-gren kändes mer rätt, eftersom det är en avgrening utav den del man kör på... Men tack för tillrättavisningen :tummenupp

Är nog inte Sverige, min kommentar var riktad till Richie som hade problem med svettningar. Han trodde det var pga. klippet och jag tror det är därför att det är varmt och kvavt i Sthlm.
HAHAHA! :rofl Du lever upp till ditt nick ;-)

Last edited:
Min lur höll på att glida ur handen av handsvetten...hej o hå vad det gick...i jeans o jympadojjor

Det är väl fint när evolutionsteorin prövas i praktiken.

Ärligt talat har jag inga synpunkter på den typen av körning annat än att man sannerligen får hoppas att dom inte skadar någon annan eller orsakar några kostnader för samhället med sitt beteende.

Många som anser att ett skinnställ hade varit på sin plats (och jag förespråkar skinnställ till fullo) men jag tror dock att skrapsår är det minsta killar har att oroa sig för ;-)

Det är väl fint när evolutionsteorin prövas i praktiken.

Ärligt talat har jag inga synpunkter på den typen av körning annat än att man sannerligen får hoppas att dom inte skadar någon annan eller orsakar några kostnader för samhället med sitt beteende.

Och nu undrar vi ju hur du kör med din "dödsmaskin"?;)

Vem tror att ett skinställ med eller utan airbag hjälper i 300? :va

Går det åt helvete, ja då är det inget mer att fundera över. :fyllisar

Spelar nog ingen större roll om dom kör i foppatofflor och shorts än i skinnställ i den farten. Förutom insekter som svider på kroppen då..

:tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...