Bomb = pump

honkiie skrev:
2409871 http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13554157.asp

Alltså vad är det frågan om? Hur kan dom ens fundera på att anklaga den här killen för nånting? Ska han få tre års fängelse för att nån på flygplatsen hörde fel?

Ett typexempel... Ta farbor Arnold. Tror någon på allvar att vi skulle höra någon skillnad på när han säger Bomb och Pump?

- We got to Pump those muscles!
- We got a Bomb!

Gör er egen Arnoldimitation så förstår ni vad jag menar.. Stackars sate. Ska man lura tullen att man har en bomb så lär ju inte en penispump vara det första man packar. Och vem fan står med klar, tydlig stämma och välartikulerat förklarar att man har en kukpump i väskan?!

Jag hade nog fan viskat/väst jag med... SÄrskillt om man var på resande fot med morsan i släptåg!

Det inträffade i USA så det är väl knappast förvånande..

Jag läste om en annan grej som är lika vrickad, det var en pundare som under ett rus tog sin pistol och sköt några skott i väggen i sin lägenhet. Kulorna fortsatte in i nästa lägenhet och någon av kulorna fortsatte även in i lägenheten efter. Mannen blev bland annat åtalad för terrorism.

Typ livstidsfängelse alltså. :pangihuve

lorkan skrev:
2409932 Det inträffade i USA så det är väl knappast förvånande..

Jag läste om en annan grej som är lika vrickad, det var en pundare som under ett rus tog sin pistol och sköt några skott i väggen i sin lägenhet. Kulorna fortsatte in i nästa lägenhet och någon av kulorna fortsatte även in i lägenheten efter. Mannen blev bland annat åtalad för terrorism.

Det var väl ändå inte vrickat?
Lås in fanskapet på livstid, eller vill du bo granne med en sån snubbe?

GuW skrev:
2410136 Det var väl ändå inte vrickat?
Lås in fanskapet på livstid, eller vill du bo granne med en sån snubbe?

Tycker du det borde klassas som terrorism. Eller att man ska få livstidsfängelse för det? :va

lorkan skrev:
2410294 Tycker du det borde klassas som terrorism. Eller att man ska få livstidsfängelse för det? :va

Att utsätta fullständigt oskyldiga människor för absolut livsfara bara för att dom råkar befinna sig i närheten av dig, oavsett om det sker med en spikbomb tejpad på din mage eller en pistol som avlossas helt slumpvis in genom ditt hems väggar är att betrakta som terrorism.

Hade snubben varit muslim och mumlat om Allah när han sköt omkring sig hade alla här skrikit terrorist, nu var det en pundare som mumlade något annat och då är det synd om fanskapet.

GuW skrev:
2410412 Att utsätta fullständigt oskyldiga människor för absolut livsfara bara för att dom råkar befinna sig i närheten av dig, oavsett om det sker med en spikbomb tejpad på din mage eller en pistol som avlossas helt slumpvis in genom ditt hems väggar är att betrakta som terrorism.

Hade snubben varit muslim och mumlat om Allah när han sköt omkring sig hade alla här skrikit terrorist, nu var det en pundare som mumlade något annat och då är det synd om fanskapet.

Pundaren hade sina rötter i mellanöstern om jag inte missminner mig..

Och nej, det är inte terrorism.

susning.nu skrev:
Terrorism är våldshandlingar som är politiskt betingade och syftar till att påverka samhället eller ett lands politik utan hänsyn till om oskyldiga drabbas. Metoder inkluderar mord och bombattentat.

Det finns en tendens att kalla alla grupper som använder våld för terrorgrupper, men enligt den konventionelladefinitionen är det endast om våldet har ett politiskt syfte och riktas mot civila som det är frågan om terrorverksamhet.

http://susning.nu/Terrorism

GuW skrev:
2410428 Då är inte spikbomben tejpad på magen heller terrorism?

Vem fan ska vi då dömma för terrorism?

Har nog missat något men jag vet inte vad det är för "spikbomb" du snackar om.

"Messerschmitter mode on"
En bomb är förövrigt en sprängladdning som släpps från ovan, från till exempel ett flygplan. Annars heter det sprängladdning, även om kvällspressen vill få oss att tro annat. :mattias

Ber om ursäkt för highjacken, det är helt rubbat att killen kan få upp till 3 års fängelse för pumphistorien. :dummer

lorkan skrev:
2409932 Det inträffade i USA så det är väl knappast förvånande..

Var det här hans kompis? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,776725,00.html

lorkan skrev:
2410435 Har nog missat något men jag vet inte vad det är för "spikbomb" du snackar om.

Den hypotetiska spikbomben som en lika hypotetisk muslim har tejpat runt sin hypotetiska mage i syfte att gå ut i en hypotetisk fokmassa och detonera i syfte att allvarligt skada eller döda andra hypotetiska människor.

Är du så där dum eller har du manus?

Jag anser att det är lika allvarligt att nästan döda medmänniskor genom att slumpmässigt skjuta genom folks väggar in deras fram till dess relativt trygga hem, som att tejpa på sig en spikbomb och strosa iväg till en folksamling och försöka döda människor.

SjälvmordsBOMBER är oerhört ineffektiva egentligen, ofta är förövaren det enda dödsoffret, vad dom däremot är effektiva som är att sprida skräck bland allmänheten, alltså ett sätt att terrorisera omgivningen på.

Ett annat sätt att terrorisera omgivningen på är att spela Anna Book högt på sin hemma-stereo varje natt så att grannarna vaknar, eller helt enkelt att mata iväg ett par kulor genom väggen när grannen minst anar det.

Att få sina medmänniskor otrygga och fruktandes för sitt liv är en form av terror.

GuW skrev:
2410457

Jag anser att det är lika allvarligt att nästan döda medmänniskor genom att slumpmässigt skjuta genom folks väggar in deras fram till dess relativt trygga hem, som att tejpa på sig en spikbomb och strosa iväg till en folksamling och försöka döda människor.

Backa bandet nu. Du tycker alltså att det är precis lika allvarligt att blåsa ett par skott genom väggen in i grannens lägenhet, utan att skada någon, som att spänna fast ett bälte med sprängladdningar kring midjan och gå ner till ICA för att där utlösa sprängladdningen och ta med sig Stina, 22, och Kalle, 6, i döden?

:tomten

lorkan skrev:
2410531 Backa bandet nu. Du tycker alltså att det är precis lika allvarligt att blåsa ett par skott genom väggen in i grannens lägenhet, utan att skada någon, som att spänna fast ett bälte med sprängladdningar kring midjan och gå ner till ICA för att där utlösa sprängladdningen och ta med sig Stina, 22, och Kalle, 6, i döden?

:tomten

Nej, givetvis ska man ha strängare straff OM man lyckas döda någon, men det vet ju varken snubben med spikbomen eller snubben med pistolen förän efteråt (snubben med spikbomben vet det inte ens efteråt, om man nu inte tror på religiös propaganda om ett liv efter döden)

ÅAS så är det ju inte någonting att låsa in om snubben med spikbomben lyckas med sitt uppsåt, om snubben med spikbomb blir övermannad av Börje 34 och Kalle 8 så har ju inte han heller dödat någon?

GuW skrev:
2410457

Visst, jag håller med dig om det. Det är lika allvarligt. Men, man blir inte terrorist genom att utsätta andra människor för livsfara. Alltså bör man inte dömas för terrorism heller. Det är ju det som är hela grejjen. Sen får de gärna stoppa undan knarkaren på livstid för min del.

GuW skrev:
2410553 Nej, givetvis ska man ha strängare straff OM man lyckas döda någon, men det vet ju varken snubben med spikbomen eller snubben med pistolen förän efteråt (snubben med spikbomben vet det inte ens efteråt, om man nu inte tror på religiös propaganda om ett liv efter döden)

ÅAS så är det ju inte någonting att låsa in om snubben med spikbomben lyckas med sitt uppsåt, om snubben med spikbomb blir övermannad av Börje 34 och Kalle 8 så har ju inte han heller dödat någon?

Så är fortfarande spikbombarens gärning allvarligare, eftersom hans uppsåt verkligen var att döda någon..

lorkan skrev:
2410637 Så är fortfarande spikbombarens gärning allvarligare, eftersom hans uppsåt verkligen var att döda någon..

Och det var inte snubben med pistolens uppsåt då?
Nej just det, det vet du ingenting om.
Spikbombarens uppsåt egentligen kanske bara var att lämmna jordelivet med en smäll, fast det vet vi ju inte heller...

GuW skrev:
2410767 Och det var inte snubben med pistolens uppsåt då?
Nej just det, det vet du ingenting om.
Spikbombarens uppsåt egentligen kanske bara var att lämmna jordelivet med en smäll, fast det vet vi ju inte heller...

Troligtvis hade han inte uppsåt att döda en granne eller liknande, hade han velat det hade han antagligen knackat på och skjutit honom?

Självmordsbombare är terrorister, deras uppsåt är att ta livet av så många som möjligt, för att skrämma så många som möjligt.

honkiie skrev:
2409871 http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13554157.asp

Alltså vad är det frågan om? Hur kan dom ens fundera på att anklaga den här killen för nånting? Ska han få tre års fängelse för att nån på flygplatsen hörde fel?

Shit, stackars kille! Vilka jävla idioter! All ära i försiktighet men de där va fasen sjukt. Borde de inte ha framkommit rätt snabbt att det var en PUMP och inte en bomb?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg