Bolt on zxr 750

• Thread starter Thread starter Skuggan
  • Start date Start date

Skuggan

Guest
Tjena, vad jag förstår har jag en bolt on ljuddämpare på min zxr 750- 95. Den sitter fast i röret med 2st 6 kantsskruv.. Är det mao bara att skruva loss och ta bort ljuddämparen?

Sen undrar jag, om jag skall byta till en annan ljuddämpare med bättre flås, villka modeller passar då? kan man tex ta en burk som någon haft på en cbr? Finns det modeller som passar utan modifiering?

Jo det finns, men tänkte köpa en beggad till min gamla hoj

I princip vilken burk som helst (till en 750-1000 kubikare) med rätt diameter på anslutningsröret funkar.

Körde Micron kolfiberburk från R1 på min ZXR, den fick jag dock svetsa om anslutningen på lite grann för diametern stämde inte. Inte vackert, men det funkar.

Blajjarn skrev:
Tjena, vad jag förstår har jag en bolt on ljuddämpare på min zxr 750- 95. Den sitter fast i röret med 2st 6 kantsskruv.. Är det mao bara att skruva loss och ta bort ljuddämparen?

Sen undrar jag, om jag skall byta till en annan ljuddämpare med bättre flås, villka modeller passar då? kan man tex ta en burk som någon haft på en cbr? Finns det modeller som passar utan modifiering?

Sexkantsskruven håller väl bara fast en liten plåt. Under den sitter de tre bultar som håller fast själva ljuddämparen.

Så vare i alla fall på min zxr samt även på den zx9r jag har nu.

/ Mats

Och även på min zx7r....................Per

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8