bolagen bara gömmer sej

nu är det klart

polisen försäkringsbolaget jag vittnet fram och tillbaka men nu är hojen klar..

Tillslut efter att motpartens(länsförsäkringar)bolag bett om vittnets utsago om olyckan bestämmde de sig för att motparten vad vållande till skadan..

Ett stort tack till Länsförsäkringar som brydde sej om att det skulle gå rätt till
(trots att de fick betala 28000 i bara rep kostnader)

onda tankar om If som fullständigt sket i mej för att jag bara hade halv försäkring.

Polisen de la ned utredningen för att det stod ord mot ord utan att höra vittnet(vittnena) Bra förtroende man har för dom.....eller inte.....

140704-060405 ......090505 helt klar med dekaler......

/////jolla/////// (hehe behövde ju inte bry mej om vinterförvaring)

Jag råkade knuffa till kofångaren på en annan bil med min bil i vintras, en skitfånig grej, jag svängde undan men bilen kanade över framhjulen och dunsade in i en bil.

Givetvis tog jag mitt ansvar, lämmnade telefonnummer och på eftermiddagen samma dag skrev vi papperen klart.
Nu till det roliga, jag har ingen självrisk på min bilförsäkring, och bonusförlusten skulle motsvara en tusing innan jag är uppe på full bonus igen :tummenupp

Det är ungefär vad han hade tjänat om han hade kommit undan med smitningen.. :machinegu

GuW skrev:
Jag råkade knuffa till kofångaren på en annan bil med min bil i vintras, en skitfånig grej, jag svängde undan men bilen kanade över framhjulen och dunsade in i en bil.

Givetvis tog jag mitt ansvar, lämmnade telefonnummer och på eftermiddagen samma dag skrev vi papperen klart.
Nu till det roliga, jag har ingen självrisk på min bilförsäkring, och bonusförlusten skulle motsvara en tusing innan jag är uppe på full bonus igen :tummenupp

Det är ungefär vad han hade tjänat om han hade kommit undan med smitningen.. :machinegu

han kom undan med smitningen :mad:
det är inte lustigt att folk anmäler sina hojar stulna när det kan ta nästan ett år innan polis och bolag är klara :huvet OCH DET FÅR VI BETALA!!

UltraMarine skrev:
Om inte polisen gör sitt jobb så finns det ingen anledning för dig att respektera lagen...

Jag hoppas de ansvariga i försäkringsbolagen får nån genant sjukdom...

Va? :va
Försäkringsbolagen gör egna utredningar oberoende av polisens. Som kund i ett försäkringsbolag blir din hoj knappast helare av att motparten riskerar böter, eller?

Som någon frågade tidigare... vad stod det i polisrapporten från platsen? För en sån måste väl ha skrivits när det är personskador? Eller?

Man kan ju tycka att frågan om vållande borde vara avgjord redan av det faktum att du ligger kvar på platsen och föraren stuckit. Smita när man blivit påkörd - skulle inte tro det va? Framförallt inte när man lär åka dit hårdare för smitningen än om man döms vållande. Kanske slipade individer som smitit förr och insett att man kommer undan... :huvet

jolla skrev:
Tillslut efter att motpartens(länsförsäkringar)bolag bett om vittnets utsago om olyckan bestämmde de sig för att motparten vad vållande till skadan...Ett stort tack till Länsförsäkringar som brydde sej om att det skulle gå rätt till....
Guvva skönt att det redde upp sig till slut! Själv har jag också bara goda erfareneheter av LF. Blev utsatt för ungefär samma sak för några år sen, ord stod mot ord, polisens handlande var under all kritik, men försäkringsbolaget insåg det orimliga i bilistens historia och trodde på mig (trots "vittnena" som var bilistens passagerare och polare).

Tipset till alla ni stackare som råkar ut för liknande saker är att man inte får ge sig.
1) Se till att polisen kommer till platsen (ge dig INTE!!! Ring till andra polisstationer om den närmaste "inte har tid")
2) kämpa, tjata, ring, var korrekt, se till att få prata med rätt personer.
3) Upprepa steg 2.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...