bolagen bara gömmer sej

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
vart påkörd i sommras 140804 (av en bil)och den fan smet så fort han såg att jag rörde på mej...vittnen som var på plattsen gav mej reg nummret på bilen och ringde polisen. efter en halvtimma kom polisen och hörde ett vittne (det enda som kunde stanna)beställde bärgare till hojen och körde upp mej till akuten.
Men när jag annmälde skadan till försäkringsbolaget(IF) a de att de inte kunde göra något fören polisutredningen var färdig...ringde och tjatade på polisen 100ggr alltid nya ursäckter eller någon annans ärende eller han på semester mm mm...
tillslut fick jag ett brev där det stod ditt ärende ligger i en prioriteringshög vi kollar på det den 210904 ok tänkte jag äntiligen händer det något.
nej nej nej tjata ringde tjata ringde den 201204 sa mitt bolag att de inte tänkte betala någon ersättning pga att motpartens bolag skulle göra det fick nummret till motpartens handläggare ringde till henne och fick svaret NEJ VI BETALAR INTE pga att vår kund säger att du kört på honom(jag höll på att tappa hakan) ja så nu stod ord mot ord
för polisen hade inte förhört vittnet??
Ringde till mitt bolag och sa att jag ville ha rättshjälp svaret jag fick var din rättshjälp gäller inte i polisiära ärenden..

så nu är det snart vår och jag står här med en krachad zx9a
vad ska jag göra??????????
halvförsäkring rockar inget vidare....
////jocke

Du har upptäckt det jag upptäckt - Försäkringsbolag är inte på vår sida...

Jag antar du var skadad och att du inte kunde ta vittnesuppgifter - fyfan för vittnen som inte lämnar sina adresser/telefonnr när dom såg att du blev skadad och vållanden smet... :mad:

Ligg på ditt bolag - de ska sköta kontakterna med motparten.

Skulle du i slutändan stå utan ersättning så ge igen på personen ifråga , gör skador på hans egendom men inte mer än att det ligger under självrisknivå och när han fixat skadan så gör du en ny osv i all oändlighet

Det kommer inte ge dig nån ersättning men kräket får smaka på samma kaka.
Om inte polisen gör sitt jobb så finns det ingen anledning för dig att respektera lagen...

Jag hoppas de ansvariga i försäkringsbolagen får nån genant sjukdom...

IF har flest anmälningar av alla F-bolag

En "polare" vart av med sin bil som länsades och eldades upp.
Polisen återfann bilen ca 20 mil från "polarens" bostad.

If hävdade att det var "polaren" som hade eldat upp sin egen bil 20 mil hemifrån trots att han hade vittnen på att han befann sig på Puben.

Detta slutade med en apa lång rättegång som IF förlorade :tummenupp

Nu stämmer polaren skiten ur dom för sveda o värk :D

ps advokaten sa att IF är det sämsta skitbolag man kan ha så ett tips till alla är att byta.....

TurboJugend skrev:
Jag skulle nog också ha farit och slagit sönder saker för han som smet.

Gräv lite i bekantskapskretesn och se om det inte kan "dyka upp" ett vittne, det kan ju vara så att någon läste denna tråden och hörde av sig...

Skurken blåser en i enda änden, bolaget i andra mitt i smeten står polisen och klappar takt... Ja ja snart valår igen...

freddexwing skrev:
Gräv lite i bekantskapskretesn och se om det inte kan "dyka upp" ett vittne, det kan ju vara så att någon läste denna tråden och hörde av sig...

Skurken blåser en i enda änden, bolaget i andra mitt i smeten står polisen och klappar takt... Ja ja snart valår igen...

Inte en helt dum idé... med den effektivitet som Polisen har så är det tämligen riskfritt... Ljuger skurken så vafaan...

Förstår inte varför man smiter från en olycksplats med en bil. Fan själrisken på en bil om man kör på en är ju som en fis i luften om man jämför med en MC´s.

suntrip skrev:

If hävdade att det var "polaren" som hade eldat upp sin egen bil 20 mil hemifrån trots att han hade vittnen på att han befann sig på Puben.

ps advokaten sa att IF är det sämsta skitbolag man kan ha så ett tips till alla är att byta.....

Blir så förbannad på folk som smiter från sådanna saker... :mad: :huvet

Ledsen om jag snor tråden för ett slag...
Jag har en helt annan syn på if.
Just med ersättningar så vet/visste jag bara folk som varit nöjda med det bolaget...
Har en sjuk historia...
Väktaren på jobbet berättade en sjuk grej... han krashade sin R1 -98, han hade haft den sen den var ny. Fick ett beslut att han skulle få 45k för den...
Nån vecka eller så ringer det upp en äldre man till honom och frågar honom vad han tyckte om dom pengarna han hade fått för den... tror alla svarar samma på den frågan... så mannen i telefonen sa att;
-Jag tycker du skall få 65k för den, så det ordnar jag... :kocko

Sen även när min "polare" skulle få pengar för sin som han köpte för 45k, som iofs var väldigt billigt, så fick han 65k!

Nja så jag håller nog inte med dig riktigt på den punkten...

suntrip skrev:

Exakt! När IF köpte upp Volvia så upphörde deras billiga premier

Är vittnet anmält till försäkringsbolaget då? Dom hör också efter med vittnen.

Den andre borde väl åka dit på smitning? Den hade ju sagt att du kört på honom så då har den ju erkännt att den varit där.

/ Hannes

Men hur FAN kan man smita från en sådan olycka och sedan dessutom ljuga om händelseförloppet. Visst är polis och bolag lite tafatta kanske men den absolut största idiotjävlen är ju personen som smet. Se till att han råkar illa ut !!

ja precis! Han måste ju bli anmäld för smitning iaf. Se sen hur han försöker ta sig ur det.

Att anlita advokater är ju tyvärr alldeles för dyrt om man inte är hundra säker på att man ska vinna. Men om du tar fram det vittnet som du hade borde det ju gå. Men prata med polisen som "utreder" saken först, och få dem och hans f-bolag att prata med varandra och se vad som händer först... *suck* man blir så trött på allt det här f-bolag/polis tramset som alla råkar ut för. Det är nästan ingen man pratat med där det gått smidigt...

jag uppmanar INTE till brott

Jag skulle absolut inte ta med en stor kompis med ett basebollträ till personen ifråga som smet. Du har ju regnummret och vet vem det är.
Jag skulle absolut inte heller "tala" förstånd med motparten och få honom att betala en ny hoj och ev.skinnställ etc. Rätt ska vara rätt!

De som behandlar mig bra, behandlar jag bättre.
De som behandlar mig dåligt behandlar jag sämre.

Min rekomendation är: Gör en polisanmälan och avvakta.

;-)

Jakob

Kraftigt med stryk...inga stora killar behövs för ett väl placerat slag i skallen på fanskapet.... :hihi

Ring och kolla med Trafikförsäkringsföreningen också. De tar bland annat hand om tex smitningar där föraren inte hittas och liknande saker.
Hemsida: www.tff.se
Växel: 08-7837000
Skadeavd.: 08-6607691
Försäkringsavd.: 08-6610956
Adress:
Tullgårdsg. 12
11668 STOCKHOLM

När det gäller rättshjälp ska du vända dig till ditt hemförsäkringsbolag.

Det enda jag kan säga om f bolag e att do m e jävligt kvick på att ta betalt!
Men när det kommer till att hjälpa folk elle betala ut pengar så slår dom jävlar döv örat till!

Likaså polisen! Blitt misshandlad en gång 3 vittnen lades ner pga av att det inte fanns bevis???? väntar nu på pengar efter olycka hållt på i 1 års tid nu fått ut 20.k kanske...
Det byts handläggare papper "tappas bort" Osv osv..
Skall bedömmas hit o dit o gärna av flera läkare. R
äcker inte att en chefskirurg elle vad det heter... the man on the top iaf :rolleyes: har gjort ett utlåtande???
Nej fy fan för dom!

Lindén skrev:
Det enda jag kan säga om f bolag e att do m e jävligt kvick på att ta betalt!
Men när det kommer till att hjälpa folk elle betala ut pengar så slår dom jävlar döv örat till!

Likaså polisen! Blitt misshandlad en gång 3 vittnen lades ner pga av att det inte fanns bevis???? väntar nu på pengar efter olycka hållt på i 1 års tid nu fått ut 20.k kanske...
Det byts handläggare papper "tappas bort" Osv osv..
Skall bedömmas hit o dit o gärna av flera läkare. R
äcker inte att en chefskirurg elle vad det heter... the man on the top iaf :rolleyes: har gjort ett utlåtande???
Nej fy fan för dom!
Det görs en bedömning av dina skador först ett år efter skadedagen. Detta eftersom skadan ska vara stabil, alltså det ska inte kunna bli bättre eller sämre.

Vee-twn skrev:
Det görs en bedömning av dina skador först ett år efter skadedagen. Detta eftersom skadan ska vara stabil, alltså det ska inte kunna bli bättre eller sämre.

Nej 2 år e det... har folksam!
Men nu pratar jag trafik försäkring!
Skit i samma det skall inte ta 2 år i allfall vilket det nu har gjort!

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...