Bolag där man kan ställa av

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Ok, vad jag förstår så har det hänt lite grejer på den fronten. Hos vilka bolag är det egentligen som man kan ställa av hojen under vintern? Trygg-Hansa gör det tydligen inte längre.

Jag har själv hittat:

Folksam
Länsförsäkringar
IF

Finns det några fler?

Kolla upp så det är värt det! På nästan alla bolag jag titta vart premien dubbel på den avställningsbara så summan vart detsamma över ett normalår. Då är det skönt att slippa besväret! Av/påställning kostar ju hos vv nu mer också så över helgen eller dylikt är inte billigt längre..

Kolla upp så det är värt det! På nästan alla bolag jag titta vart premien dubbel på den avställningsbara så summan vart detsamma över ett normalår. Då är det skönt att slippa besväret! Av/påställning kostar ju hos vv nu mer också så över helgen eller dylikt är inte billigt längre..
Ok visst, du som bor nere på kontinenten :P kan säkert köra 8 månader om året...jag däremot har säsong 3 månader (4 om man har riktigt riktig tur). Då är det verkligen inte värt det med en årsförsäkring. Ohyggligt orättvist är det egentligen, då sydlänningar kan bruka hojen dubbelt så mycket, och betala samma peng.

För övrigt är det synd att många bolag verkar har tagit bort möjligheten att ställa av hojarna. Det beror säkert på alla fattiga jävlar som har en hoj dom egentligen inte har råd med - och som du säger, ställer på över helgen. Systemet var nog inte tänkt så från början.

Hade jag bara haft 3-4 månader säsong hade jag flyttat :fakta :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...