Boktipset

Gömda - Liza Marklund - En sann historia, mycket bra bok som jag inte förstår att många har missat, den har inte fått så mycket uppmärksamhet.

Det är ju grym uppmärksamhet kring den boken just nu då Marklund påstås ha ljugit ihop det mesta av den. Men jag håller med f.ö, ska det vara deckare ska det vara Marklund :)

Steven Saylor:s "Sub Rosa"-svit, en serie deckarhistorier förlagda till det gamla Rom på Cesars tid. Finns 10 böcker i serien, varav 4 eller 5 finns på Svenska.

Conn Iggulden:s "Kejsar"-svit om 4 böcker. Julius Cesars liv romanform. Och även hans nya om Djinghis Khan (2 böcker, so far). Båda är sträckläsningsmaterial...

Det är ju grym uppmärksamhet kring den boken just nu då Marklund påstås ha ljugit ihop det mesta av den. Men jag håller med f.ö, ska det vara deckare ska det vara Marklund :)

Var ju menat som ironi :)

Själv har jag svårt för deckare.

Mitt lästips är Peter Englunds "Poltava", "Ofredsår" och "Den oövervinnerlige". Men man bör nog ha en gnutta historiaintresse för att läsa dem.

Ont blod av John Gilstrap

16-årige Scott har motvilligt följt med sin mamma på skidsemester. För att trotsa henne gör han något vansinnigt: han följer med en amatörpilot i ett litet flygplan till en rockkonsert i Salt Lake City. Det är snöstorm och mitt i natten. Planet kraschar, piloten dör och Scott befinner sig mitt i vildmarken. Det är iskallt och snön ligger djup. Han vet att det kommer att dröja länge innan någon letar efter honom ingen vet var han är så han måste klara sig själv. Scott är knappt vid medvetande när han långt senare ser en liten stuga där det lyser i mörkret. Nu är räddningen nära. Men när han börjar inse sanningen om mannen som släpper in honom i huset förstår han att mardrömmen inte är över. Den har precis börjat .....

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år