boktips?

Liftarens guide till galaxen + de andra fyra efterföljarna. Haha, helt sjuka!

John Irving är aldrig fel.... och "En bön för Owen Meany" är mitt hetaste tips.
Förbannat bra bok, rolig, tragisk o välskriven :tummenupp Ciderhusreglerna är oxå bra.

Och för all del, Karin Fossum skriver hyggliga deckare.

King o Koontz är bra, om man vill ha lite "skräck" och övernaturligt.

//Mad

the dirt (om Motley crue)
poison heart (om Dee Dee Ramone)
när änglar dör (av Andreas Roman

blacktriple skrev:
För att inte tala om "Phantoms" av samma författare. Streckläsningsvarning på den.

Gillade "Falskt minne" oxå...

För er som gillade "Liftarens guide..." så finns det en bok i samma anda som heter "Stjärnskeppet Titanic" som är riktigt kul.

Humm..vad mer... Robert Shea - "Shike"

Willbur Smith serie om Courtneys ("När lejonet äter, Elfenbenskusten, Tillbaka till Afrika, Brinnande kust, Svärdets makt, Vredens land, Ti att dö, Gyllene räven") samt hans serie om släkten Ballantyne ("Safari, Erövrarna, När änglar gråter & Leoparden jagar i mörkret")

Benjamin Hoff´s "Tao enligt Puh, TE enligt Nasse"...

Håller precis på och plöjer igenom Dan Brown´s "Cirkelns mitt" och den är faktiskt helt ok oxå, precis som hans andra böcker...

//Cimme - boktok...

Ruskans många bra tips! Tänkte läst "Zen, och konsten att sköta en motorcykel" för ett tag sen men något kom ivägen och jag glömde bort den. Den får nog bli den nästa på listan. Har även gått och sneglat lite på "cirkelns mitt" men varit lite orolig att den skulle vara en "jag vill ha mer pengar produkt". Kul att höra att den är bra.

För dom som gillar deckare och Thrillers kan jag varmt rekomendera "Poeten" av Michael Conelly samt dess uppföljare "Fällan".
Även böckerna av Val McDermid och Peter Robinsson vilka jag tycker skriver fantastiskt bra.
Är även mycket förtjust i Håkan Nessers fristående böcker (inte de om Van Vreetern).

Håller med om att Liftaren är en av de kultigaste böckerna som någonsin skrivits, har läst den flera gånger.

Vore kul om ni fortsatte att bidra med tips. Kommer bli mycket läsning när hojen gått och lagt sig för vintern.

Tack/
Tigger

Last edited:
Böckerna i serien med början: "imorgon när kriget kom"
Wallanderböckerna är också skitbra.
Pestens tid är kunglig.

Röde Orm av Frans G Bengtsson. Svensk äventyrsklassiker med ett språk som är grymt underhållande. Guillou, släng dig i väggen - this is the original shit right here.

Cimmerier skrev:
För er som gillade "Liftarens guide..." så finns det en bok i samma anda som heter "Stjärnskeppet Titanic" som är riktigt kul

Jag har aldrig fattat det där med liftarens guide till galaxen :va Jag har läst den två gånger (svenska/engelska) och den var lika dålig båda gångerna. Jag gav den dessutom en tredje chans när jag var i thailand, då lyssnade jag på den på stranden som talbok. Men fortfarande, vad är grejjen?
Nu har jag nån timme kvar tills jag har dvd-filmen istället, får se om det är nåt att ha.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back