Bokrea

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vad har ni köpt?

Här beställdes följande böcker....alla var dock inte med i rean men man kan inte låta bli....:)

Soldat i Waffen-SS Johann Voss

Tjerkassy 44: Inringningen på östfronten Niklas Zetterling

1916 Blodbadets år Julian Thompson

Panzer Commander Hans Von Luck

Luftstrid över Kanalen Christer Bergström

Den Hemlige Mannen Bob Woodward

The Big Show Pierre Closterman

Evigt Krig för Evig fred Gore Vidal

Gore Vidals bok är helt ok inte direkt något man sträckläser men mycket intressant fakta. Blodbadets år är också ögonöppnande även om jag läst bättre böcker på området. I övrigt noteras en viss övervikt för böcker avhandlandes WWII något som inte direkt är mitt kompetensområde.

Är det samma böcker i år igen eller? Dean Koontz Fånga Natten och Magdalena Ribbings Etikettboken tror jag att jag sett de senaste fem åren i katalogen.

fy fan

Grymmast är ju de boklådor som rear titlar ur det ordinarie sortimentet... lite segt med specialtryckta utgåvor av flugviktspapper som blir gult efter tre år.

Köpte du på adlibris eller?

Jepps!

Gore Vidals bok är helt ok inte direkt något man sträckläser men mycket intressant fakta. Blodbadets år är också ögonöppnande även om jag läst bättre böcker på området.

Jag läste "Vägen till Verdun" av Ian Ousby för ett par år sedan, den var riktigt bra, jag har snöat in väldigt mycket på WW2 men skulle gärna läsa mer om WW1, har du något speciellt att rekommendera?

Favoriter är annars Jolos rent knäckande mästerliga svit "Den Okände Soldaten", Jungers "Stahlgewittern" och Robert Graves "Farväl till alltihop", även Erwin Rommels "Attack" är väldigt bra om man är intresserad av taktik.

Last edited:
Jag har också precis beställt lite kraffs från Adlibris.
Det slog mig att det tydligen finns hoj-åkare som har intressen som de nog skulle vilja dölja... :gnissla

:hihi

Bifogat

• stickning.gif
    stickning.gif
    49.8 KB · Visningar: 62
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...