bokat turkiet alayna!

tpe-swe

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
CBR 929
hejsan sådär bokade just en 2 veckors resa till alayna :banana
skall bli gott att åka från det skit vädret
nån av er här som vart i alayna som kommer ihåg nått :fyllisar
vad finns det att göra o sådär? förutom bärs o bärs ..

tpe-swe skrev:

Akta dig för stridsvagnarna, e ju fullt krig där nere. :3freak

Jag har varit där 2ggr, man kan hyra vattenskoter, riktiga monster är dom. :Bugar

Man kan hyra mc.

Man kan dricka bärs.

Man kan gå på fina restauranger.

Man kan ligga på playan.

Man kan snorkla, mycket coola fiskar. :tummenupp

Framförallt kan man köpa billiga kläder om man nu vill det.

Som sagt så kan man göra mycket där. :tummenupp

haha, alanya... *minnen*

Lätt bästa chartern jag gjort... vi var ett gäng som drog med Expressresor när de fanns... 6 år sen kanske. Pröjsade väl ungefär ingenting för resan, men fn va kul vi hade!
Kommer inte ihåg så mycket från resan, men några grejjer finns i små luckor.

Hyr en Jeep och kör upp i bergen o kolla på vattenfall o krejjer. Se upp bara för han som tankade vår Jeep stod med cigg i mungipan samtidigt som han tankade. Behöver jag säga att det tog oss inte lång tid att ta oss ur vår Suzuki Samuraj då, trots att vi var sjukt (bak)fulla!
Passa även på att köra ner i tyskgetthot och ta en springnota med Jeepen från notan... Klart en upplevelse... En Jeep går snabbare än man tror i terrängen.

Se slottet. Ligger ett gammalt slott? (suddigt minne) mitt i stan, grym utsikt.

Båtutflykt... Simma bada och ha kul. Akta dig för den fulla blödande tanten som måste räddas från strömmarna bara... Och akta dig för melonen som serveras, den är full med sprit visar det sig...

Fanns ett grymt uteställe också, med en stor satans fläkt... Grymt bra plejs, kan det hetat manhattan... Ända tills de slog ner en polare där...

Dricka köper man föresten av sin lokala tidningsturk. Alla har dunkar med Raki till salu för ingenting. Blanda ut det med Cola och du har en guld grogg. RakiCola! Smakar... raki... och det gör du också i 2 veckor efter att du kommit hem! Allt luktar anis :)

Sedan skall man akta sig för att skrika okvädningsord genom taxifönstret på natten på väg hem, även om man blivit dumpad... Turkarna följer efter i bil då, och nattvakten blir inte särkilt glad när man kommer med 8 turkar efter sig i språngmarsch!

Sedan skall man inte kasta i Poolpojken i poolen, även om han är dryg. Chefen tar ditt pass då och hotar med att kasta ut Er :)

Ej heller skall man sitta sönder samtliga solstolarna även om man är stor...

Däremot om man hittar svenske mästaren i armbrytning så skall man åka vilse i stan och hamna i turkkvarteren och starta utmaningar i armbrytnig. Hela lokala kvarteret betalade en hundring var för att försöka slå karln. Men det gick fan inte... Vi var fett med nöjda. Blev lite orolig när turkarna ringde in de största de hade dock... Tänk er en turk på 220 cm och lika många pannor... Men han fick stryk han å!

Åka vilse gör man lättast i Dolmus (stavning?) när man inte vill pröjsa taxipengar utan snikåker i minibuss, kostar typ 1 spänn att åka dom. Då kör turken dit han vill och han vill inte dit du vill!

Fler saker som inte rekommenderas. Tequila skall inte köpas av lokala ciggturken, han har silat tequilan i strandsand eller någe. Du snedtänder iallafall, vilket resulterar i sönderslagen haka av att försöka göra frivolter, sedan blir de så jäkla dryga när man kliver in på sjukhuset, spyr ner foajen och sedan inte vill betala mer än 100 spänn för att få det ihopsytt. Det finns dock gott om sjukhus i stan, så bara pruta på, håll kvar taxin bara. 4 stället sydde ihop polaren för en spottstyver. Han kräktes för övrigt i samtliga!

Det är även många som kan svenska där nere, till exempel skall man tänka på detta när det lokala bönetornet brölar på morgonen och du har ont i huvudet, skrik inte ut vad du tycker om ovan nämnda torn genom hotellfönstret.

Försök även att inte däcka på flyget på vägen ner, bussresan blir en tung upplevelse då! Det är en bit från flygplatesen nämligen.

Stränderna är riktigt fina, skön sand och ganska bra vatten. Tänk bara på att inte lämna kläderna på stranden när du nattbadar med kvällens ragg, det blir lååångt att gå naken tillbaks till hotellet.

Slutligen ett sista tips. Spara lite mineralvatten att hälla i den kokande kylaren på väg hem från Kalmar flygplats, så har du en perfekt resa...

Som sagt, jag hade skitkul hela tiden, och gillar man inte supa, så finns det säkert något att göra... men det får du fråga någon annan!

tpe-swe skrev:

Om du faktiskt vill göra något förutom att supa, så kan jag rekommendera en tvådagarstur till Pamukkale... Bomullsslottet.. Stora vita klippor med vattenansamlingar att bada i.. vilket man är rätt sugen på efter bussresan dit.. :fakta
Gå gärna till Vikingen restaurant. :Rockbanan Ägs av en norsk turk som är supertrevlig! De tycks ha flyttat sen jag var där, men det är samma grundpersonal.. De har även en liten resebyrå för t ex ovannämnda utflykt, samt en liten juvelerarbutik.. www.vikingenrestaurant.com (om de fortfarande har ett litet gosedjur i form av en älg med sverigehalsduk hängade i baren så kan du hälsa från givaren..)
Ha det så trevligt!! :fyllisar :tuttar :kär :rofl :yoparty :dricka

hahahah jösses det låter som man kommer få en trevlig resa då
tack för att få höra era minnen goa skratt :)

Och så har svenskar varit i turkiet och betett sig så som man vill att Turkarna ska bete sig här... :rolleyes:

tpe-swe skrev:

Vi besökte ett utomhusdiskotek som var rättså imponerande "Audiotorium" tror jag det heter, det går gratis bussar från centrum. Där finns läckra lasereffekter och badpooler, rekommenderas starkt !

Vi var där för 2 år sedan och under juli månad så är man garanterad 31 soldagar av 31 möjliga.............annat än sketna sverigevädret !

//Matthew

En tur med en badbåt rekomenderas.
Jag var mycket skeptisk till det hela först, när dom kom och försökte kränga biljetter på stranden, men det var nog det bästa med hela resan tycker jag.
Man måste dock klara av en del turkdisko musik då dom gillar att poppa, men dricka är ju gratis så det går bra. Roliga klippor att dyka från, tuffa grottor och en ordentlig solbränna utlovas.

Snackade dock med en tjej som hade åkt med den tur som annordnades av det svenska charterföretaget och det hade bara varit 40+ och lugnt på den båten, så hugg nån som säljer på stranden, Brothers five tror jag de hette som vi åkte med.

hmm okej verkar ju finnas en hel del att göra det e ju bra!!
kul o höra era tips tack en en gång :tummenupp

Se till att du åker till Alanya o inte Alayna för då vette fan vart du hamnar.
Jag var i Side, det sög. Smutsigt o trist.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd