Bokade och klara Sturup 16/5

sry, tänkte bara slänga in det snabbt i inlägget och vara lite social :)

grön it is!
Jepp och om inte grön finns så....

GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.
Finns ingen grön grupp när du vill köra, då anmäler du dig som nybörjare i gul grupp

:tummenupp Till Riddick.
Jag har bara sett honom som ett blink i spegeln då och då, skönt att höra att det inte blev Kinakåpor på 675 också:brinnerup
Den vurpan måste ha varit hojens fel, det stod ju Yamaha på tanken och det vet alla att de hojarna är okörbara. Antingen trillar man med dem eller så trillar de i sönder.

Last edited:
Jepp och om inte grön finns så....

GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.
Finns ingen grön grupp när du vill köra, då anmäler du dig som nybörjare i gul grupp

Den vurpan måste ha varit hojens fel, det stod ju Yamaha på tanken och det vet alla att de hojarna är okörbara. Antingen trillar man med dem eller så trillar de i sönder.

Tror det var en kombo som gjorde att han envisades med att undersöka stenjärdet faktiskt:rolleyes: Dels så låg jag före honom som vanligt sen så saknade han kunskap i motstyrning:glömdet

Tror det var en kombo som gjorde att han envisades med att undersöka stenjärdet faktiskt:rolleyes: Dels så låg jag före honom som vanligt sen så saknade han kunskap i motstyrning:glömdet

Var fick nu du luft ifrån :va Kasta knivar på din kompis så här... Men det stämmer nog rätt bra med motstyrningen. BKK steg 1 borde vara obligatoriskt i samband med körkortstagande innan man fick köra på egen hand överhuvud taget :tummenupp Fast lite berodde det ju på Skramlahan :D

:tummenupp Till Riddick.
Jag har bara sett honom som ett blink i spegeln då och då, skönt att höra att det inte blev Kinakåpor på 675 också:brinnerup

Blink i spegeln :D det är väl bara till att anmäla dig och din moppe nästa gång jag kör bana så får vi väl se vad du är gjord av :krama

Med det sagt påstår jag inte att jag är snabb... medioker som bäst. Ljusår efter de snabba killarna :gnissla Men kanske passar röd grupp bättre än gul? Tiderna som presterades i söndags var knappast något man skriver hem om :gnissla

P.S Filmen som jag nu knappt vågar lägga ut ligger uppe och väntar på bearbetning. Kommer snart på ett forum nära dig :D

Last edited:
En liten film...

http://www.vimeo.com/11817215

Va nu snälla med kommentarerna och tänk på att det var första gången på Sturup (tredje gången någonsin på bana).

Konstruktiv kritik / tips emottages gärna då det finns mycket att jobba på :)

Men det stämmer nog rätt bra med motstyrningen. BKK steg 1 borde vara obligatoriskt i samband med körkortstagande innan man fick köra på egen hand överhuvud taget :tummenupp Fast lite berodde det ju på Skramlahan :D

Men du måste erkänna att det var nära att du "missade" motstyrningen i första böjen efter rakan. Detta var sista passet… :D

Snabb och snabb... allt är relativt :gnissla Men "Better Safe Than Sorry"

Men nu vill vi se lite bilder från alla fotografer som var på plats :banana så ska jag klippa ihop en liten filmsnutt ikväll och lägga upp här...

bra att du tänkte till och har lärt dig motstyrning, du lär dig :krama

Va nu snälla med kommentarerna och tänk på att det var första gången på Sturup (tredje gången någonsin på bana).

Konstruktiv kritik / tips emottages gärna då det finns mycket att jobba på :)
Lite konstruktiv kritik alltså....

-Sebbe- röker dig duktigt, räcker det? :tungan

Men du måste erkänna att det var nära att du "missade" motstyrningen i första böjen efter rakan. Detta var sista passet… :D

Var lite sen på bromsen vid ett tillfälle där ja.. helt riktigt :D Måste hitta bättre bromspunkt än vad jag använde :tummenupp

bra att du tänkte till och har lärt dig motstyrning, du lär dig :krama

Tänkte till och tänkte till... nu ska vi inte överdriva berömmet. Jag tog ett råd och gick BKK :D

Lite konstruktiv kritik alltså....

-Sebbe- röker dig duktigt, räcker det? :tungan

Konstruktiv va det ja :D Men jag svarar ändå eftersom det kommer från dig. Själv tycker jag att Sebbe har klart bättre utgångar i vissa kurvor än jag. Därmed får han med sig bättre fart på en del rakor. Här behöver jag jobba lite... svänger jag för tidigt eller vad gör jag för fel? Sedan har Sebbe kört bana i några år och kör normalt i röd grupp... Det här var som sagt första gången på Sturup och tredje gång på bana totalt. Dessutom har det regnat varje gång jag kört på bana :mad:

aha ok då stämmer ryktet jag hörde att sebbe ägde dig.....
men men du ska ju snart köra shk på knutstorp och lära dig lite till :krama

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...