Bokad bankörning!

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Bankörning

Datum: 27/4
Pris: 800
Bana: Karlskoga
Förskottsbetalning för att garantera sin plats!
Bg: 5200-0742
Ange: Namn samt om du kör med licens eller ej.

Hej nu har vi i Västerås Roadracing Team bokat banan för att ge dig en chans att testa på bankörning. Det kommer att köras i två grupper, en licens grupp och en grupp för er som kör försäkrade hojar.

Licens gruppen kommer att köra utan föråkare. Om det är någon som vill ha hjälp med spårval eller något annat så hjälper vi gärna till.

Gathojarna kommer att få föråkare under de två första passen. Efter det så kommer vi att finnas på banan under hela dagen men inte blockera vägen för er som vill gas lite extra. Om någon är här för första gången eller känner att han/hon skulle vilja ha oss med sig under dagen så ställer vi självklart upp!

Vårat mål med körningen är att alla som varit där ska vara nöjda efter dagen och känna att de lärt sig något. Tänk på att det är bättre att köra hela dagen än att lägga sig under första halvtimmen.

/ Med vänlig hälsning Micke Andersson VRT
:7peta

Last edited:
Måste man föranmäla sig eller kan man "dyka upp" på plats?
Vilken tid börjar körningarna? Vilka gäller detta?...LRMC?...Västeråsare?
Kan man få rabatt pga högaktningsvärd ålder på motorcykeln :fakta

Körningen börjar vid 9 är man föranmäld är man garanterad en plats.. Men det går ju att komma in efteråt om det finns plats=)

Vars tar jag licens då ? Vart av med körkortet i måndags o vill gärna va med o köra bana men lär va med i licens gruppen.

Betalt. :yoparty

Oj ångrar mig redan :rolleyes: :huvet

Shit hur ska detta sluta....

aRWe...inte chicka ur nu :D Hehe vad snackar jag om Mr.Bandag himself lixom. :tummenupp

Å Micke nu räknar vi med privatlektion :tungan

Datumet..!

Men hallå...!

Den 27/4 är ju en Tisdag.... :va
Då jobbar iaf jag :mad: Sugen som fan men det verkar ju som jag blir tvungen att passa...!!!

Då har man betalt, så den 27:e bär det av till Gelleråsen för lite avancerad kurvtagning. :yoparty

När sticker folket från Västerås?

Vilka är det förutom jag, aRWe? Bellis?

Ska vi samlas upp innan? Var när hur? Någon som vet hur lång tid det tar att åka?

Har kollat på karta det är ca 15mil, det tar väl ca 1,5-2 tim.
Hallo hallo. Det är ju så tomt på den här tråden så det ekar ju. :D

För er som är sugna på sammåkning från Västerås så kommer vi att samlas vid Mc Donalds Erikslund kl 06:35 och åka därifrån exakt 06:40. Vi som kommer dit som jag vet är.

1.FredR1k
2.aRWe
3.R-Sickan
4.Butterfly

Gammal tråd, kärt ämne.

Mike, om du arrangerar mer banåka...

Det finns dom som har IF, där lär inte trafikdelen i försäkringen gälla vid banåkning, föressten ingen annan del heller. Jag var med på Sviestad och körde, men med licensfolket, där alla (som ville) hade olycksfallsförsäkring.

Därför vore det skoj, ifall du arrangerar mer banåka, att ha en grupp för oförsäkrade, som kör helt på egen risk... ihop med t.ex licensåkare, då är jag med nämligen...

//P

Last edited:
Det skulle vara kul som fan att få pröva hojen på bana så jag är på om det blir någon mera ban körning :yoparty

Lasse/skitnöjdmc

mike andersson skrev:
Bankörning

Datum: 27/4 Men i april??????
Pris: 800
Bana: Karlskoga
Förskottsbetalning för att garantera sin plats!
Bg: 5200-0742
Ange: Namn samt om du kör med licens eller ej.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph