boka risk2 a privat

vokati

Ny medlem
Gick med
12 May 2022
Ort
lund
Hoj
Kawasaki KLE500 (2001) och en Ducati monster 620 (2006)
Hej, jag försöker desperat hitta någonstans att göra risk 2a. trafikskolan som jag går på har inga bra tider när jag googlade så hittade jag https://gillinge.se/webbshop/productdetails/9027 vilket var perfekt om det inte var för att denna banan ligger i stockholm och jag bor i lund. min fråga till er är om ni vet något liknande ställe fast i skåne. eller en trafikskola som är villig köra en risk 2a trotts att man inte har kört hos de.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Du kan inte boka risk2 utan risk1. Detta är ett moment du behöver göra hos skola och de kommer begära en körlektion först så att de vet om du är mogen nog att göra det praktiska momentet. Det är en större del av kostnaden idag för att ta kortet och du behöver räkna med det i kalkylen för totalbeloppet. Mvh.

Ring Affes i Ängelholm. De driver även Berndtssons och är väldigt aktiva med MC-kort. Har många lärare och de löser det åt dig.
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Håller inte riktigt med Schnell. Jag bokade risk 1 och risk 2 ungefär samtidigt, hos två olika körskolor. Det fanns ingen förväntan på mig att ha tagit någon lektion innan tvåan. Med det sagt så är det för ens egen del bra att kunna köra hoj hyfsat innan risk 2 för att kunna tillgodogöra sig utbildningen. Med "hyfsat" menar jag kunna starta, växla och stanna utan problem.

Så man kan absolut boka risk 2 innan man har genomfört risk 1, även om du måste göra ettan och tvåan i "rätt" ordning.
 

vokati

Ny medlem
Gick med
12 May 2022
Ort
lund
Hoj
Kawasaki KLE500 (2001) och en Ducati monster 620 (2006)
jag har gjort risk ettan och känner mig stortsätt redo för uppkörning så jag försöker bara hitta en risk tvåa tid så fort som möjligt
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Håller inte riktigt med Schnell. Jag bokade risk 1 och risk 2 ungefär samtidigt, hos två olika körskolor. Det fanns ingen förväntan på mig att ha tagit någon lektion innan tvåan. Med det sagt så är det för ens egen del bra att kunna köra hoj hyfsat innan risk 2 för att kunna tillgodogöra sig utbildningen. Med "hyfsat" menar jag kunna starta, växla och stanna utan problem.

Så man kan absolut boka risk 2 innan man har genomfört risk 1, även om du måste göra ettan och tvåan i "rätt" ordning.
Samma här. Jag hade inte ens körkortstillstånd innan jag gjorde risk 1 och 2.

Jag tog mitt kort i lite konstig ordning men det tog bara sju veckor från det att jag bestämde mig till att jag hade kortet.
- Ansökte om körkortstillstånd
- Risk 1
- Risk 2
- Körkortstillstånd beviljat
- Teoriprov
- tio körlektioner
- Körprov
- fuck you burnout
 

Chrull

Medlem
Gick med
26 Jun 2017
Ort
Båstad
Hoj
Moto Guzzi V9 Roamer, DR650se, Scorpa SY250
Ring Affes i Ängelholm. De driver även Berndtssons och är väldigt aktiva med MC-kort. Har många lärare och de löser det åt dig.

Precis som Schnell säger skall du lyfta luren och ringa Affes.
Jag körde privat och gjorde risk 2 hos dem utan tidigare lektioner.
De sa naturligtvis att de rekommenderar att man tar en lektion innan (så du inte kommer dit och är sämst på allt) men att jag var välkommen om jag ansåg mig kunna hantera en motorcykel.
Jag hade en rolig och givande förmiddag på klippans gokartbana.
Kan bara rekommendera Affes
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
-81 bestod riskutbildningen av att man överlevde fram till uppkörningen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top