Bojkotta en sponsor?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Har du bojkottat en sponsor?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Tänkte bara kolla hur många som avsiktligt har låtit bli att köpa en vara från ett företag som sponsrar något du inte gillar, tex ett fotbollslag.

Det tar emot varje jag går in på Siba när man vet att det är Jehovas som styr och ställer bland aktieägarna....
Har även bojkottat en lokal butik pga deras samröre med samma som ovanstående.
Iofs inte bojkott av en sponsor men på samma spår...

Hade du tänkt att bojkotta något speciellt om jag får fråga? Inte fotbolls-vm hoppas jag bara för att det finns prostitution?

Jag bojkottar en pizzeria här i kortedala på grund av att dom har en lagbild på ett av våra motsåndarlag i fotbollen! gggrrrrrr

dom har inget vidare god pizza heller för den delen...

Sundance Kid skrev:
2120142 Jag bojkottar en pizzeria här i kortedala på grund av att dom har en lagbild på ett av våra motsåndarlag i fotbollen! gggrrrrrr

dom har inget vidare god pizza heller för den delen...

Haha, där snackar vi lag-anda! Ett tag hade jag en favorit-pizzeria då de hade en massa lagbilder på de damlag (fotboll, handboll, bandy) på väggen över de lag de sponsrade :D Sen att de gjorde stans godaste kebab med mos gjorde inte saken sämre.

Är inne på spåret att bojkotta varorna/tjänsterna hos företag jag inte gillar precis som DeeCati :tummenupp

T.ex köper/äter jag ALDRIG Hemglass - som ägs av Jehovas.

Tack DeeCati - Nu slipper jag fundera på SIBA oxå!

Jag bojkottar företag som marknadsför sig med dålig reklam eller genom indoktrineringsprincipen, sen om det gäller sponsring, fåniga jinglar i radion eller reklamsnuttar under pisspausen mitt i filmen spelar mindre roll...

Exempelvis kommer jag aldrig i h****ete införskaffa ett 3-abbonemang :4skrika

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2120207 Är inne på spåret att bojkotta varorna/tjänsterna hos företag jag inte gillar precis som DeeCati :tummenupp

T.ex köper/äter jag ALDRIG Hemglass - som ägs av Jehovas.

Tack DeeCati - Nu slipper jag fundera på SIBA oxå!

Vafan, äger de hemglass också!!? Ett slag under bältet på en glasso-man som mig själv :4skrika

Dee_cati skrev:
2120224 Vafan, äger de hemglass också!!? Ett slag under bältet på en glasso-man som mig själv :4skrika

Ja herregud som de hade sagt! :lol
Det är ju genom H-glass de expanderat!
(de köpte ju hela Strägnäs mässhall och gjorde om till jehovas boot-camp och koncentrationsläger. Långt från medias blickar)

Det har DU sponsrat!! :rofl

sandstream skrev:
2120096 Tänkte bara kolla hur många som avsiktligt har låtit bli att köpa en vara från ett företag som sponsrar något du inte gillar, tex ett fotbollslag.
Jag brukar undvika att handla där man aktivt stöder Leksand IF.

Dee_cati skrev:
2120136 Det tar emot varje jag går in på Siba när man vet att det är Jehovas som styr och ställer bland aktieägarna....

Is that a fact? Ärligt?

Nu vill jag också har pappren på bordet!
Vilken koppling har Jehovas till SIBA?
(Hemglass har Dr.Bike förklarat ovan så dem kommer jag inte att handla ifrån).

Att jag startade tråden berode på något så banalt som att DIF fick däng av AIK i går och jag undviker alltid att köpa Åbro.
(Gnaget hade dessutom någon ny sponsor på ryggen, Paxina-nångting, och utan att veta vad de gör ligger de illa till för att få mig som kund :D )

Är inget fan av FBK men deras kaffe är det godaste vi hittat (hela bönor) så där ser jag mellan fingrarna.

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2120239 Ja herregud som de hade sagt! :lol
Det är ju genom H-glass de expanderat!
(de köpte ju hela Strägnäs mässhall och gjorde om till jehovas boot-camp och koncentrationsläger. Långt från medias blickar)

Det har DU sponsrat!! :rofl

Å andra sidan har jag förpestat tillvaron för de jävlarna här i Arboga, på deras "vakttorn" som de kallar det.

Jag söker genast efter infon om att Siba ägs av jehovas, det kan inte vara en hemlighet! Eller så har jag fel, men det brukar aldrig hända!

dricker absolut inte åbro som ett sann MFF-are ;)
inte heller löfbergs...

bojkottar allt med ferrari.. (eller nästan allt italienskt pga. just ferrari)
TV4...................

kommer inte på nått mer precis nu men de kommer ;)

N.Blomqvist skrev:
2120612 Jag brukar undvika att handla där man aktivt stöder Leksand IF.

faKk you! :mad:
....men med tanke på hur de spelar lär de väl snart inte vara någon som sponsrar dem?!

Har iofs sett leksand spela mot Insjön... Eller Insjön å Insjön.. Det var HV71 som hade krökat bort sitt bortaställ. Det ställ de hade med sig var alldeless för likt Leksands så matchen kunde inte påbörjas innan någon kom på den brillianta idén att låta HV71 spela i Insjöns matchtröjor.. :hihi

Har aldrig köpt, kommer aldrig att köpa, och har förhoppningsvis aldrig druckit Löfbergs Lila.

hållundan skrev:
2121063 Har aldrig köpt, kommer aldrig att köpa, och har förhoppningsvis aldrig druckit Löfbergs Lila.

Såja gubben, inte vara bitter nu! :pannkyss Frölunda gjorde iaf så gott de kunde. Det är inte Löfbergs fel att Färjestad är så mycket bättre än dina goa gubbar. :hihi

korvgubbe skrev:
2121069 Såja gubben, inte vara bitter nu! :pannkyss Frölunda gjorde iaf så gott de kunde. Det är inte Löfbergs fel att Färjestad är så mycket bättre än dina goa gubbar. :hihi
Det har bara blivit så, ända sedan kaffebolaget började att mata FBK med dollars.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg