Bojkotta Aftonbladet!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Ducati
De jävla svinen på Aftonbladet kör precis samma penningkåta bild som kollegorna på Gazzetta dello Sport, och säkert flera andra tidningar, på Simoncelli från ögonblicket när han blir påkörd och dödad i helgens race.

Hur fan kan man vara så innåt helvete jävla osmakliga?

Skulle man lägga ut bild på kollega som råkar lika illa ut i exempelvis en krock på motovägen?

Fy fan för dagens piss-journalistik och tidningsutgivare utan minsta moral och självinsikt!

Det är väl ingen nyhet att dagens kvällstidningsfolk skulle sälja sin egen morsa, blåsa köparen å sälja henne igen? :va En dingding värld känns alltmer sanningsenlig och trovärdig i mina ögon.

Bojkottat AH har man gjort för längesedan, och inte för deras bilder utan deras vinklade artiklar om det mesta..:rolleyes:
Brukar alltid uppmana folk att inte läsa eller köpa skiten..

Jag tycker också att kraschbilderna är obehagliga men måste ju ändå säga att det är ännu mer osmakligt att folk plötsligt tar så j*vla illa vid sig nu när det råkar vara någon som man vet vem det är.

Men att det nästan dagligen i andra artiklar är bilder på söndersprängda människor, kraschade flygplan eller svältande barn är det ingen som har några åsikter om överhuvudtaget.

Kan bara hålla med.

Men det som man blir ännu mörkräddare av, är antalet svenskar som fortfarande lägger ut pengar på att köpa skiten!

Operation bojkotta Aftonhoran:yoparty:tummenupp

Ni vet väll att man kommer till samma sida om man skriver Aftonlögnen.se..
Säger rätt mycket om den tidningen.

:arsele

Sporthoj förvandlas till ett dårhus av första klass pga en dödsolycka inom RR. Tråd nummer 5 som har anknytning till gårdagens tragedi och moderatorerna blundar.

Jag tycker också att kraschbilderna är obehagliga men måste ju ändå säga att det är ännu mer osmakligt att folk plötsligt tar så j*vla illa vid sig nu när det råkar vara någon som man vet vem det är.

Men att det nästan dagligen i andra artiklar är bilder på söndersprängda människor, kraschade flygplan eller svältande barn är det ingen som har några åsikter om överhuvudtaget.
Relationen till den bortgångna gör enorm skillnad. Jag har själv följt Simoncelli i många år. Man skapar band till personer man tycker om. Om några dör i krig eller svält, versus att din mor eller far dör så är det en jäkla skillnad på vad för känslor det frambringar. Förstår ditt tänk, men det är två olika saker tycker jag. Ingen som aktivt sörjer förtjänar att få det slängt i ansiktet att man då samtidigt ska gråta för några andra som gått bort som man inte har någon relation till. Vi har bidragssystem för alla världens olika sociala problem.

• Gilla
Reaktioner: 007
Bojkotta aftonhoran, javisst, men inte pga hur de vinklar en specifik artikel om en persons tragiska olycka, en person som inte en jävla kotte på det här forumet ens träffat live(nå nån som verkligen träffat honom, eller ens sett honom irl?) ni (ja inte specifikt just i denna tråden) beter er som om det var en person ni kände irl.

Sporthoj förvandlas till ett dårhus av första klass pga en dödsolycka inom RR. Tråd nummer 5 som har anknytning till gårdagens tragedi och moderatorerna blundar.
Trådarna har olika karaktär. Samma tråd som hyllar, ska inte samtidigt vara en hattråd för Aftonbladet. Bredda din vy vettja istället för att passa på klaga på moderatorer.

Bojkottat AH har man gjort för längesedan, och inte för deras bilder utan deras vinklade artiklar om det mesta..:rolleyes:
Brukar alltid uppmana folk att inte läsa eller köpa skiten..

Jag har bojkottat Aftonbladet sen de skröt med att ha lyckats stoppa SVT:s sändning från RR-VM på Anderstorp, på mitten av 80-talet (kommer inte ihåg exakt årtal).
Men det finns ju tusen andra orsaker att inte köpa skräpet.

Relationen till den bortgångna gör enorm skillnad.

Ja självklart.

Det är inte "sörjandet" jag ifrågasätter utan just den plötsliga och häftiga kritiken mot publiceringen av just de här bilderna (som tråden handlar om.)

Det finns någon som känner de där andra mördage/sprängda/kraschade människorna också.

Antingen publicerar man alltid allt, eller aldrig något.
(sen håller jag med om att dagens media ofta brister i respekten).

Men ja, jag antar att du hajar vad jag menar.
Tycker bara att man ska va konsekvent.

Tror vi stänger denna tråd, då alla vet hur Aftonbladet fungerar. Det är ANTAL läsare som räknas, oavsett journalistik. Utan läsare, inga intäkter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP