bojkott.nu

det är ju frågan vilket som är rätt egentligen, dom skriver att man ska sluta köpa filmer för att man betalar jakten på sig själv, men om ingen köper filmerna kommer ingen att göra filmer. å jag vill ha bra kvalitetsfillm att se på och kan tänka mig att betala en slant för att få detta, men som det är idag, nästan 100kr för att gå på bio?? nä, runt 55-65kr är mer lagom.
köpfilm idag ligger väl på runt 250kr? sänk det till 160kr ungefär så ska jag börja köpa mer film än vad jag gör idag.

Fluxir skrev:
det är ju frågan vilket som är rätt egentligen, dom skriver att man ska sluta köpa filmer för att man betalar jakten på sig själv, men om ingen köper filmerna kommer ingen att göra filmer. å jag vill ha bra kvalitetsfillm att se på och kan tänka mig att betala en slant för att få detta, men som det är idag, nästan 100kr för att gå på bio?? nä, runt 55-65kr är mer lagom.
köpfilm idag ligger väl på runt 250kr? sänk det till 160kr ungefär så ska jag börja köpa mer film än vad jag gör idag.
Det är väl det dom är ute efter.. mer humana priser och att få slut på jakten, kan detta hjälpa så varför inte strejka ett litet tag :)

Det kanske är en bra grund-idé, men jag tänker INTE bojkotta, det kommer nog motarbeta syftet tror jag: för om de kan peka på sjunkande inkomster så skyller de väl på piratkopiering och inget annat :va

Till och med jag har ju råd att hyra en film och gå på bio, tanka gör man när man inte orkar gå ut bara.

MadManAxel skrev:
Det kanske är en bra grund-idé, men jag tänker INTE bojkotta, det kommer nog motarbeta syftet tror jag: för om de kan peka på sjunkande inkomster så skyller de väl på piratkopiering och inget annat :va
hmm.. du har en poäng där :gnissla

MadManAxel skrev:
Helt rätt! :tummenupp

Jag tycker för övrigt att det är ganska löjligt att vara "outlaw" och hävda att det är allemansrätt att sno musik och film ifrån branschen.

morlock skrev:
Helt rätt! :tummenupp

Jag tycker för övrigt att det är ganska löjligt att vara "outlaw" och hävda att det är allemansrätt att sno musik och film ifrån branschen.

Jo, men det konstiga är ju att nästan ingen som sitter på dc och "tankar" ser sig som en brottsling, de gör det för att möjligheten finns att få musik och film gratis. Det måste snabbt startas lagliga alternativ för svenskar anser jag, det funkar ju underbart bra i USA, bra kvalitet till låga priser kommer nog göra att fildelningen sjunker :tummenupp

Tycker det är ett bra sätt, och vem säger att man måste ladda ner film/musik i.o.m. att man bojkottar dom?

Är det förresten rimligt att vissa skådespelare ska dra in upp mot en halv miljard (SEK) per år? Och att man ska behöva betala ocker priser för en DVD i.o.m. en massa onödiga mellanhänder och maffia verksamhet.

robeen skrev:
Är det förresten rimligt att vissa skådespelare ska dra in upp mot en halv miljard (SEK) per år? Och att man ska behöva betala ocker priser för en DVD i.o.m. en massa onödiga mellanhänder och maffia verksamhet.
Kan hålla med om att många inom nöjesindustrin är överbetalda. Men samtidigt sysselsätter en populär artist/skådis en ohygglig mängd människor runt om i världen,fabriksjobb,mediajobb,butiksjobb,recensent etc etc, säljer mjukvara så säljer hårdvara vilket ökar på arbetet för den industrin etc. Ju populärare och desto mer arvode de får desto fler får jobb på grund av dom. Ser man det på det sättet har är arvodena skäliga.
Detsamma gäller överbetalda hockeyspelare, golfspelare, chefs-jobb etc.....

Är det något som är värt att bojkottas och larvas för är det bensinpriserna vilka är uppåt väggarna för höga.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt