Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kajlyl skrev:
morlock skrev:
Det är väl det dom är ute efter.. mer humana priser och att få slut på jakten, kan detta hjälpa så varför inte strejka ett litet tagFluxir skrev:det är ju frågan vilket som är rätt egentligen, dom skriver att man ska sluta köpa filmer för att man betalar jakten på sig själv, men om ingen köper filmerna kommer ingen att göra filmer. å jag vill ha bra kvalitetsfillm att se på och kan tänka mig att betala en slant för att få detta, men som det är idag, nästan 100kr för att gå på bio?? nä, runt 55-65kr är mer lagom.
köpfilm idag ligger väl på runt 250kr? sänk det till 160kr ungefär så ska jag börja köpa mer film än vad jag gör idag.

hmm.. du har en poäng därMadManAxel skrev:Det kanske är en bra grund-idé, men jag tänker INTE bojkotta, det kommer nog motarbeta syftet tror jag: för om de kan peka på sjunkande inkomster så skyller de väl på piratkopiering och inget annat![]()

Helt rätt!MadManAxel skrev:Det kanske är en bra grund-idé, men jag tänker INTE bojkotta, det kommer nog motarbeta syftet tror jag: för om de kan peka på sjunkande inkomster så skyller de väl på piratkopiering och inget annat![]()
morlock skrev:Helt rätt!![]()
Jag tycker för övrigt att det är ganska löjligt att vara "outlaw" och hävda att det är allemansrätt att sno musik och film ifrån branschen.
Kan hålla med om att många inom nöjesindustrin är överbetalda. Men samtidigt sysselsätter en populär artist/skådis en ohygglig mängd människor runt om i världen,fabriksjobb,mediajobb,butiksjobb,recensent etc etc, säljer mjukvara så säljer hårdvara vilket ökar på arbetet för den industrin etc. Ju populärare och desto mer arvode de får desto fler får jobb på grund av dom. Ser man det på det sättet har är arvodena skäliga.robeen skrev:Är det förresten rimligt att vissa skådespelare ska dra in upp mot en halv miljard (SEK) per år? Och att man ska behöva betala ocker priser för en DVD i.o.m. en massa onödiga mellanhänder och maffia verksamhet.
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |