Bogesundsvägen - VARNING

Bogesund är kul, men ligger helt off för en annan, det är mer praktiskt att ta sig till bulten, speciellt om man vill köra landsväg dit. :)

Att det sedan är gaaaaaalet trist transport om man skall leta sig upp till färjorna mot vaxholm gör inte saken bättre (någon med grym lokalkännedom får gärna tipsa om alternativ på Tungelsta - Vaxholm).

/J

Flytta helt enkelt till Å-berga och kör Svinninge-Bogan-Vaxholm. Tar slut vid Rindö tycker jag... Kul om man tänjer f-begränsningarna. Som vanligt.
Åk såklart norrut, det tycker alla är kul, polisen med.

Last edited:
muskö...gryyymt skön kurva när du kommer ut ur tunneln till vänster... sen blir vägarna kurvigare o mindre ju längre ut du kommer...

Någon som kört bogan nyligen? Tänkte kanske dra bogan en snabbis efter jobbet idag, men om det är lika grusigt som det var förut känns det som det inte är någon idé...

ett tips såhär års - när de börjar komma mkt blöta löv på vägen mm, ta en mindre krokig väg, men lite bredare å snabbare..så behöver man inte ligga på gränsen för att det ska kännas snabbt. T ex vaxholm-rindö-siggesta-stavsnäs/sollenkroka :tummenupp :tummenupp :tummenupp

sist jag åkte bogan, fast med bil, så var det ett par kurvor me massor blöta löv, där det intef anns ngt utrymme alls att hitta ett spår med asfalt :S

:gnissla

Vi körde Bogan i Lördags, blött med div. fram och bakhjusläpp.
Inge kul.

Låter inte speciellt kul, blir nog till att åka o träna på att wheela eller liknande istället. Tack för de snabba svaren så min eftermiddag inte gick till att rulla igenom bogan. :tummenupp

Denna tråden är lika aktuell idag som 2008-09. :)
Tog en repa över Bogesund alldeles nyss och vägen var bitvis grusig och kändes dessutom knöligare än vad den var i höstas. Ta det lugnt alltså. ;)

Körde bogan i lördags.. Bitvis grusig som satan.

Back