bogesundsvägen igår ca 20.30 onsdag

doohan, de som kör lastbil på kurvig väg genar nog bra mycket oftare än MC-förare iofs ... fast du kanske har en kort och smal lastbil ? ;)
 
Jag genar, men bara där jag har sikt, jag låg bland de främsta på "min" sida av vägen i onsdags, jag kör inte så sakta men med skallen...
Vad andra gör kan jag inte ta ansvar för, inte PMC heller! :fakta
Körde senare fram och åter och fick möte av en busa eller Gixxer1k på min sida av vägen, spännande... :skrämd
Kör med skallen och innom egna begränsningar!

Fredrik :hej
 
Vilket satans tjat å gnat det var då! :mad:

Dra inte alla över en kamm!
Gnäll inte om du egentligen kör på samma sätt!
Använd huvudet när du kör!
Se till att ha kul och att INGEN skadas eller blir skrämd!
Men framför allt..........
SKA INTE VI SPORTHOJJS ÅKARE HÅLLA IHOP????

Vi är ett utdöende släkte som det är just nu.....

The house is a rockin' :rock
 
Nu måste t.o.m. jag skriva lite..

Om jag kör och driftar över mittlinjen så skäms jag hårt.
Spelar ingen roll även om jag inte får möte, det kunde ju ha varit
en bil där, just då.

Denna linje är för mig helig och överskrids den ofrivilligt
har man kört över sin förmåga, punkt slut.

Några puckar slipas heller aldrig på landsvägen då risken att köra av pga greppets eventuella bristande beskaffenhet ökar drastiskt vid ökad lutning.

Skäms inte över att vara en moralkärring :hej
 
Deefred skrev:
...Denna linje är för mig helig och överskrids den ofrivilligt
har man kört över sin förmåga, punkt slut...

Tänk så enkelt det kan vara. Tänk att det ÄR just så enkelt. Inget krims krams, inga svårtolkade regler eller lagar, ingen som tycker, ingen som tolkar, bara ett vitt streck i mitten av vägen. Enklare än så kan det inte bli. Det där med att köra över sin förmåga är viktigare än de flesta kanske tror, föreställer sig eller ens vet. I de flesta fall gör det inget om man kör över sin förmåga och blir tvungen att köra över den vita linjen in på fiendens territorium, man bara lånar asfalten i den mötande körbanan en liten stund och sen var det inget mer med det. Man kommer lätt undan med en "Oj, hoppsan". Får man dessutom ett möte som kommer lite för nära kommer man lätt undan med en "Oooops, det var nära!". De av oss som har kört av vägen, ut bland buskar och träd, på fel sida av en mötande bil dessutom, vet att den vita linjen är verkligen helig. Punkt slut, sa Bull.
 
En intressant tråd som berör några saker jag har funderat på.

Detta är fjärde säsongen jag kör tung motorcykel och jag har vid några tillfällen haft nöjet att åka med bla Sporthoj och Roslagsraketerna. Jag har vid dessa tillfällen slagits av vilken skillnad det är på hojförarna när det gäller hur fort man kan/vågar köra. Jag tyckte själv att jag hade ett hyggligt tempo tills jag började åka med er andra.

Jag brukar hamna i sista fjärdedelen av gruppen, och skäms kanske lite för det, men det är viktigt att hålla huvudet kallt och inte ryckas med av höga farter i gruppkörning. Jag försöker att alltid köra helt i min takt, och köra som om varje kurva kan innehålla lösgrus, samt ligga på min väghalva.

Kompetensen hos förare är så otroligt olika och det är det som räknas, och inte vilken hoj man kör, tro mig jag vet. Jag har en underbar R1 men är kanske försiktigare än andra, eller så är jag begåvad som en säck potatis :rodnar .

Jag är definitivt ingen posör, fast ibland känns det som om man framstår som en sådan om man inte ligger bland dom fem första. (I hemlighet kan jag berätta att jag tassar ner till garaget på nätterna och pratar med lilla bettan)

Lite svammel blev det, ursäkta för det.

Summa sumarum. Vi har alla vår nivå på skicklighet, att köra sporthoj på allmän väg blir oftast som att balansera på en knivsegg. I jakten på den underbara farttjusningen är det alltför lätt att ta i för mycket. Oftast kan man korrigera detta, men ibland kan det gå så otroligt fel.

Kör försiktigt, men glöm samtidigt inte att ha kul. Man lever bara en gång. Nästa sommar ligger jag i mitten av gruppen :tummenupp

Mina 20 cent
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top