Bogesund ???

MR.H

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
06an hittad å köpt...
Ska man ut till vaxholm så finns de bara en väg som gäller och de är bogesun, och där ska man köra så hårt de bara går, och man ska hålla sig på sin sida, vilket innebär att vi båda kan gasa mer på varsin sida.Vill man inte ge allt eller inte kan hålla sig på sin sida så kan man ta den andra vägen. Snart är sommaren här..

fan finns det fler av er? är det en hel invasion av flameriders på gång???

vem vet

MR.H skrev:
S, och man ska hålla sig på sin sida. eller inte kan hålla sig på sin sida så kan man ta den andra vägen. Snart är sommaren här..

Lite rätt har du faktist :tummenupp

Last edited:
MR.H skrev:
Ska man ut till vaxholm så finns de bara en väg som gäller och de är bogesun, och där ska man köra så hårt de bara går, och man ska hålla sig på sin sida, vilket innebär att vi båda kan gasa mer på varsin sida.Vill man inte ge allt eller inte kan hålla sig på sin sida så kan man ta den andra vägen. Snart är sommaren här..

Gissar att du inom kort kommer få mängder med svar som talar om att du är en idiot, men det är som sagt bara en gissning *ironi* :rolleyes:

Fast han skriver ju inget upprörande nu, va? Förutom att det är lite småtjatigt så stämmer det. Kan man inte köra ordentligt så finns det en "rakare" väg till Vaxholm, precis som han säger. Så det så.

Lameriders forever!!!!

Är det inte ganska dumt att dömma en kille efter intrycket de övriga i hans klubb eller vad är för nåt har gett :va

Eller ska jag bli utsedd till moppefucko bara för att SH dräller av moppefuckos?
(ok att jag egentligen är ett moppefucko men det törs jag inte stå för offentligt)

Eller så kan man göra som nåt annat sk "gäng" köra raka spåret ner till bryggan och käka glass och fråga "vart ligger Bogesundsvägen?"

starclassic skrev:
Eller så kan man göra som nåt annat sk "gäng" köra raka spåret ner till bryggan och käka glass och fråga "vart ligger Bogesundsvägen?"

Menar du soffpotatis gänget??? :arsele

starclassic skrev:

ja jävlar... den kommentaren glömmer jag aldrig! :D :D :D :D :D

starclassic skrev:

Va? :confused: Finns det glass-servering någonstans där bortom Boge? :) Trött på vägen som sådan, av olika skäl, men finns det en glasskiosk någonstans därborta, så får man väl ta sig dit! :tungan Så min fråga är "vars är glasskiosken?!" :D

/B

benkar skrev:
Va? :confused: Finns det glass-servering någonstans där bortom Boge? :) Trött på vägen som sådan, av olika skäl, men finns det en glasskiosk någonstans därborta, så får man väl ta sig dit! :tungan Så min fråga är "vars är glasskiosken?!" :D /B

Ja om man svänger vänster innan man (du) åker färjan över till Rindö, så öppnas ett helt fantastiskt litet sommarsamhälle, med glasskiosker och hela baletten.........
Fast du har väl bara åkt rakt på färjan för att ta dig till värmdölandet och mer kringelikrokar! obs ironi.

starclassic skrev:
Ja om man svänger vänster innan man (du) åker färjan över till Rindö, så öppnas ett helt fantastiskt litet sommarsamhälle, med glasskiosker och hela baletten.........
Fast du har väl bara åkt rakt på färjan för att ta dig till värmdölandet och mer kringelikrokar! obs ironi.

Färja? :va

I slutet av Boge är det en liten/smal bro, sedan en liten backe upp, och där uppe ligger någon sorts racedepå (står Statoil eller så på någon skylt..) där det finns folk från raceteamet som fyller på med soppa (jag kör VTR... liten tank.. :fakta ), byter däck, kollar lufttrycket, justerar Öhlinaren, tvättar av mitt visir, serverar mig ett snabbt och onyttigt mellanmål osv innan det är dags köra västerut igen!

Har dock hört rykten om någon färja därborta, och en glass/hamburger-kiosk vid någon form av "posörplatta" vid en hamn, och ännu mer förvirrande rykten om en hembyggdsgård, till vänster vid en kyrka, sedan rakt fram till en grusplan, vackert belägen vid havet, med goda mackor och smaskigt kaffe, men vem vet, kanske bara rykten....

/B

Last edited:
starclassic skrev:
Nej ganska så precis tvärtom.....!
Dessa människor var och kanske är soffpotatisarnas antites!

Ja, jag vet... men va bara tvungen o retas lite... :tungan

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...