Bogesund

Blir snart samma beläggning på Slingerbulten har jag hört viskas.

Har väl viskats om det i början och slutet på varje säsong i ett par år nu? Har du hört viskningar från någon som faktiskt vet nåt om det?

(personligen är jag förvånad att inget gjorts där för längesen)

Ok, men om man jämför vägen från de kort som ngn lagt upp i andra tråden och hur väglaget ser ur idag så är det ju en helt annan väg nu. Körde där senast i går och det funkar hur fint som helst. visserligen kör jag ju en ktm 660 som skakar och har sig hela tiden, så för mig e det inte ngt större skillnad mellan bogan och "vanliga" vägar:D lite knagglig asfalt men inget löst grus och sånt.

Bogan är 347876543 gånger bättre i år än förra året, då körde man ju med livet som insats pga allt lös grus.

Jag säger så här om Bogan i år :tummenupp

Samtidigt känns ju bulten så mycket bättre i och med att den är längre och att det inte finns så många boende där.

Någon som vet om dem kommer platta till bulorna på bulten? Blir lite svettigt emellanåt när man inte tänker på dem.

Någon som vet om dem kommer platta till bulorna på bulten? Blir lite svettigt emellanåt när man inte tänker på dem.

Jag tycker bulorna har lagt sig ganska bra (när jag körde första repan var det massa snö på sidorna...), värst är väl "limpan" som går över hela vägen i halvskarpa högerböjen när man åker mot Rosen, inte så långt ifrån Tungelsta.

Bästa är väl att be de som har lastbilspolare be dem köra fullastade några gånger fram och tillbaka i olika spår (säg bara till när så jag slipper möta dem) så plattas det ut lite mer:)

Samtidigt känns ju bulten så mycket bättre i och med att den är längre och att det inte finns så många boende där.[/QUOTE]

Jag har faktiskt aldrig kört bulten, eftersom jag bor norr om sthlm och har ca 15min till bogan.. men e det värt att korsa stan eller åka färjor mm för att ta sig dit? måste ju prova nån gång:)

Samtidigt känns ju bulten så mycket bättre i och med att den är längre och att det inte finns så många boende där.

Jag har faktiskt aldrig kört bulten, eftersom jag bor norr om sthlm och har ca 15min till bogan.. men e det värt att korsa stan eller åka färjor mm för att ta sig dit? måste ju prova nån gång:)[/QUOTE]

Själv körde jag mycket på bogan förut, men nu blir det ganska mycket bulten faktiskt, kör från Västerhaninge/Tungelsta hållet så får du en anledning att stanna på Rosenhill fiket:)
Kan man säga att Bulten är mer rytmisk?

Allra roligast har jag iofs när jag åker till landstället på Väddö, 10mil med bil blir 15mil med hoj - många kurviga vägar från Väsby mot Väddö:yoparty. Samt att inget av barnen blir åksjuka i baksätet...:)

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2