Bogesund. Varning.

Tänkte varna för en älg jag såg i värmland förra veckan. Stor och svart var den.

Ja det var väl inte så konstigt, hade du däremot sett en annan människa i det landskapet hade det varit värt att rapportera:tuttar

(Ja, jag har bott i Karlstad i ett år:tummenupp)

Hmm mitt på dagen också, gäller att passa sig. Ska testa bogen i sommar för första gången, bulten också och hoppas man slipper boende som kastar ut rådjur, grus, taggtråd etc :)

Körde samma repa idag och stötte på samma flock rådjur.

Om man kommer från Stockholmshållet så fanns dem på stora ängen innan den väldigt skarpa högerkurvan.

Självklart är det fri fart på Bogesundsvägen, finns väl inga motorcyklister som bryter mot hastighetsgränserna :tummenupp

Vad har barn, cyklister och bilar på en mc bana och göra :va

Tänkte inte på det, kanske dags att snacka med rådjuren me´så dom vet spelreglerna! Kanske sätta upp skyltar?

No rawanimals aloud!

Verkar säsong för rådjur och skit ute nu, tror jag stötte på 10-15 stycken nyss när jag var ute och körde enduro. Passa på extra mycket just nu under våren! Var är jägarna när man behöver dom? :va

Var är jägarna när man behöver dom? :va

Från och med 1:a feb får vi inte göra nåt för det är barnkammare i naturen för rådjuren nu.

Ni råkar inte ha problem med bäver ist???

Körde Bogesundsvägen igår kväll, solen höll på gå ner, riktigt bra åkning. Fast skymningstid är tiden för vilt och djur på vägen, ska nog tänka lite på det.

Annars, väldigt lite grus och sand på vägen, tyckte att Bulten var i sämre skick sist jag körde där, jämfört med ett par veckor sedan. De där jäkla sand-och grusbilarna sprider sand och lera överallt där:huvet

Såg igår kväll en fotograf från en pickup som tog bilder på folk som åkte hoj, någon som vet vad det kan vara?, kanske finns läckra foton på en själv och hojen någonstans:)

Kan meddela att det finns vildsvin runt Bogesundsbanan oxå..
Trevliga rackare, en galt kan väga uppåt 200 pannor.. :gnissla

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...