Bogesund och Slingerbulten

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Att dessa slingor ligger i Sthlm har jag förstått men ungefär vart?

Vi är ngr stycken neråt i landet som har planer på att åka upp för att köra dessa vägar och ta in på vandrarhem,en kul grej helt enkelt och liten semestertripp

moppekalle skrev:
2258526 Att dessa slingor ligger i Sthlm har jag förstått men ungefär vart?

Vi är ngr stycken neråt i landet som har planer på att åka upp för att köra dessa vägar och ta in på vandrarhem,en kul grej helt enkelt och liten semestertripp

---------------------------------------------------
Bogesund ligger Norr om sthlm mot vaxholm.

Tar nån minut att köra den vägen. Mycket skymda kurvor och utfarter lite här och var. Så man kan inte köra så fort på den.

Om ni åker dit så kommer ni bli kraftigt besvikna. Måste finnas tusentals vägar som är mycket bättre än denna.

Gulleplutt skrev:
2258758 ---------------------------------------------------

Tar nån minut att köra den vägen. Mycket skymda kurvor och utfarter lite här och var. Så man kan inte köra så fort på den.

Om ni åker dit så kommer ni bli kraftigt besvikna. Måste finnas tusentals vägar som är mycket bättre än denna.

kanske bättre, men inte så kända =) Man vill ju vara kändis :banana

Gulleplutt skrev:
2258758 ---------------------------------------------------

Boge är en mycket bra väg både vad det gäller underlag och variation, må vara att det är en del korsningar där man av hälsoskäl dämpar tempot. Ska du ha en väg utan skymmda kurvor så är det E4 som gäller, måttligt skoj. Kör du boge på nån minut så snittar du nog en 5-600 km/h vilket är bra gjort med en R1.
Slingerbulten är en håt trafikerad väg med mycket tungtrafik och fruktansvärt dåligt underlag med många hala lagningar, tjälskott, gropar osv. Ska man åka bra vägar i 08 ska man hålla sig borta från den, det finns så många andra som man istället bör prova.

OLJEKYLD GSXR skrev:
2258784 Boge är en mycket bra väg både vad det gäller underlag och variation, må vara att det är en del korsningar där man av hälsoskäl dämpar tempot. Ska du ha en väg utan skymmda kurvor så är det E4 som gäller, måttligt skoj. Kör du boge på nån minut så snittar du nog en 5-600 km/h vilket är bra gjort med en R1.
Slingerbulten är en håt trafikerad väg med mycket tungtrafik och fruktansvärt dåligt underlag med många hala lagningar, tjälskott, gropar osv. Ska man åka bra vägar i 08 ska man hålla sig borta från den, det finns så många andra som man istället bör prova.

Visst e den bättre än en genomsnittlig väg....men med tanke på att killen bor i trollhättan å ska åka långt för att köra på bogan så kommer han ju bli rejält besviken när han kommer fram. Det är väl mer så jag menar. Ska han åka så långt måste han ju kunna hitta massor av mycket bättre vägar.

Gulleplutt skrev:
2258795 Visst e den bättre än en genomsnittlig väg....men med tanke på att killen bor i trollhättan å ska åka långt för att köra på bogan så kommer han ju bli rejält besviken när han kommer fram. Det är väl mer så jag menar. Ska han åka så långt måste han ju kunna hitta massor av mycket bättre vägar.

Det beror på vad han är ute efter, vill han åka lite smalare och krokigare vägar med schysst standard så är det ett bra val, vill han ha lite öppnare och snabbare åkning och fortfarande med hygglig vägkvalitet så kan jag rekommendera exempelvis sträckan mellan Vårsta-Nynäshamn, där får man upp duktig fart. Åker han 40 mil för att köra Slingerbulten kommer han börja gråta. Men jag förstår vad du menar.

Jag tackar för svaren hitills och tanken är absolut inte att köra "Dan The Man repor" på ngn av sträckorna utan mer att man fått sig en bild av att det är en del långa svepande kurvor blandat med lite mer korta,vassa kurvor..kanske har helt fel men vore en kul grej att prova på ngt annat

Jo,vi har en del härliga vägar här som exempel..Brudfjället är en ren och skär berg och dal bana med svängar som sätter föraren på prov.Kan nämnas att det är varningsskyltar som varnar för färd med husvagnar på denna upp och ner väg.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back