Bogan 6 Juni

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
GasGas EC 300 E
Var tvungen att premiärköra den nya kameran (D90) och bogan blev valet. ;)
Tyvärr har ett gäng bilder försvunnit någonstans på vägen mellan kameran och datorn tror jag :va
Är galet nöjd med kameran hittills, fast då har jag inte provat att filma än. :tungan
Skicka ett mail (johan_lepik@hotmail.com) för bilder i full upplösning.

http://picasaweb.google.com/Lepik001/Bogan6610

95203974.jpg

sh2o.jpg

sh3j.jpg

Grattis till ny kamera. Var det dig och din 2-taktsrök man mötte vid 16-tiden?

:hihi ja, det stämmer nog. Det var du på den där stora röda va? Kul att man börjar känna igen folk. :)

Aha, det var du som stod ute på ängen med 2-taktaren. Såg rätt glassigt ut med bar överkropp när jag gled förbi (mörka S1Krr) :tummenupp

Bra skärpa på bilderna! Bak- och förgrund är lite stirrig dock. Kanske kunde gått lite närme ändå?

Bortsett från det, riktigt bra.

Aha, det var du som stod ute på ängen med 2-taktaren. Såg rätt glassigt ut med bar överkropp när jag gled förbi (mörka S1Krr) :tummenupp

Hehe, japp. Det var rätt skönt att stå och sola lite mellan hojarna istället för att bara stå och vänta. Du har mail förresten. :tummenupp

Bra skärpa på bilderna! Bak- och förgrund är lite stirrig dock. Kanske kunde gått lite närme ändå?

Bortsett från det, riktigt bra.

Utveckla gärna! Kände själv att det blev lite plottrigt med blommor och liknande i bakgrunden som stal uppmärksamhet från hojarna, menade du så? Flytta framåt kan kanske vara en grej. Körde på snäppet kortare slutartid än vanligt också, kände mig lite ringrostig. :tungan
Tack iaf för konstruktiv kritik, man lär sig sjukt mycket på den här sidan! :)

Hehe, japp. Det var rätt skönt att stå och sola lite mellan hojarna istället för att bara stå och vänta. Du har mail förresten. :tummenupp

Utveckla gärna! Kände själv att det blev lite plottrigt med blommor och liknande i bakgrunden som stal uppmärksamhet från hojarna, menade du så? Flytta framåt kan kanske vara en grej. Körde på snäppet kortare slutartid än vanligt också, kände mig lite ringrostig. :tungan
Tack iaf för konstruktiv kritik, man lär sig sjukt mycket på den här sidan! :)

jag försöker alltid fota mot en bakrund som är lugn för att motivet ska framträda. Alternativt att man kör längre slutartid för att få mer fart i bilden och fokus på motivet.
Ang flytta fram så menar jag att få hojen att fylla så mkt av bilden som möjligt. Man vill oftast ha en bild på hojen och inte buskarna :)

Är du verkligen så rädd för att någon ska använda någon av dina bilder så att du lägger en fet vattenstämpel mitt i så att man knappt ser något? Varför då lägga upp dem öht?

jag försöker alltid fota mot en bakrund som är lugn för att motivet ska framträda. Alternativt att man kör längre slutartid för att få mer fart i bilden och fokus på motivet.
Ang flytta fram så menar jag att få hojen att fylla så mkt av bilden som möjligt. Man vill oftast ha en bild på hojen och inte buskarna :)
Då är jag med. Svårt att hitta balansen där inte hjälmen hamnar utanför bilden eller liknande. Men man får väl satsa lite mer antar jag. ;)

Är du verkligen så rädd för att någon ska använda någon av dina bilder så att du lägger en fet vattenstämpel mitt i så att man knappt ser något? Varför då lägga upp dem öht?

Anledningen till att vattenstämpeln sitter där är att jag använde att gammalt funktionsmakro som jag gjorde då jag fotade under en crosstävling och ett av de främsta syftena var att sälja bilder. Bilderna i länken är väl mest för de som var där och körde och exempelbilderna de som jag var nöjd med och vill visa upp, så jag tyckte inte att det gjorde så mycket.
Men jag ska se till att göra ett funktionsmakro med en nättare stämpel likt exempelbilderna så slipper du irritera dig på det nästa gång. :tummenupp

Oki, låter bra det, gör gärna så. Jag gjorde nämligen mig beredd på att kolla på ett gäng sjussta bilder som du gjorde reklam för i och med denna tråd, men fann bara en FET COPYRIGHT stämpel överallt. Fick raskt gå in i andra bildtrådar för att inte bli fullständigt förtvivlad såhär på en måndag kväll! :)

Då är jag med. Svårt att hitta balansen där inte hjälmen hamnar utanför bilden eller liknande. Men man får väl satsa lite mer antar jag. ;)

Visst, men det är därför du har en digitalkamera. Ta risker ;) Släng allt jox som inte blir bra. Hellre en klockren bild än 100 okej. :)

Och vad det gäller din vattenstämpel så ger den kanske inget mersmak att kolla på bilderna om man själv inte är med. Är man det så köper man ju bilden i vilket fall. Eller hur Pledians.

Ska tänka på det där med stämpeln, den sitter där av ren lathet är jag rädd. :tungan
Men som ni ser i hörnen av exempelbilderna är det en ny på g. :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...