[BOFH] - Bilder Gotland Ring 2005

BOFH

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Nikon D70
Hej

Jag vill dela med mig av några bilder som jag tog under Gotland.

* Jag har ingen egen hoj
* Jag har inget mc-körkort
* Jag har aldrig sett så mycket hojar på en och samma plats
* Jag har aldrig sett några bilder på banåkning tidigare

Som sagt, jag var så ny på hela tillställningen så att jag på morgonen gick rakt in i bilens lucka. Blodet sprutade och jag fick gå med stort plåster i pannan hela helgen. Men det hindrade mig inte att fota cirka 500 bilder. Jag har inte tidigare fotograferat snabba sporter så det var en ny erfarenhet och mycket är lärt till en eventuell nästa gång.

Bilderna som jag har valt ut i galleriet är tagna med Nikon D70 och ett 80-400 mm objektiv. De är också minskade till 640 punkter breda. Det för att minska nedladdningstiderna.

Hoppas det duger åt församlingen.

https://www.hellden.se/gotlandring/index.htm

(websidan ligger på en SSL förbindelse så klicka bara OK på certifikaten)


// Michael
 

Bifogat

  • DSC_0176.jpg
    DSC_0176.jpg
    65.5 KB · Visningar: 117
500 sa du, jag kollade upp de cirka 100 upplagda men hittade ingen på mig. :( Har du någon på mig bland de övriga bilderna kanske? Kolla avataren till vänster.
 
BOFH skrev:
Hej


Hoppas det duger åt församlingen.



// Michael

Joda, nog duger det! :)
Jag hade dock gärna sett att du hade kommit ännu närmare inpå med bilderna. Alltså så mkt hoj & förare som möjligt i bilden.
Då hade t ex den här bilden, länk, sett mycket grymmare ut (btw, snyggt kört där av vem det nu är)!
 
Snygga bilder!

Tyvärr lyckades jag inte fastna på en enda. Kanske var för snabb? :D

Undrar också om det finns någon på mig. Oförsäkrad/licens grupp. Blå/Röd/Svart R1 med Röd förare.
 
Ninjaboy skrev:
500 sa du, jag kollade upp de cirka 100 upplagda men hittade ingen på mig. :( Har du någon på mig bland de övriga bilderna kanske? Kolla avataren till vänster.

Tyvärr stämmer det.
500 bilder sammanlagt, men många är samma förare i en bildserie eller så är bilderna för suddiga. Sådant är svårt att bedömma i den lilla displayen under solens sken.

// Michael
 
Hagster skrev:
Snygga bilder!

Tyvärr lyckades jag inte fastna på en enda. Kanske var för snabb? :D

Undrar också om det finns någon på mig. Oförsäkrad/licens grupp. Blå/Röd/Svart R1 med Röd förare.


Vad jag upptäckte efter tusen passeringar av motorcycklar började man bli en aningen snurrig i skallen och få en viss känsla av åksjuka. Då ser alla motorcycklar likadana ut, tyvärr.

// Michael
 
Ninjaboy skrev:
500 sa du, jag kollade upp de cirka 100 upplagda men hittade ingen på mig. :( Har du någon på mig bland de övriga bilderna kanske? Kolla avataren till vänster.


Är det inte din hoj och du som står i ledet i bild 90 (DSC_0302.jpg) ?

// Michael
 
BOFH skrev:
Är det inte din hoj och du som står i ledet i bild 90 (DSC_0302.jpg) ?

// Michael
Jo det stämmer, jag hittade den men tänkte mer på kurvbilder. Tack ändå, det var fin kvalitet på bilderna. :)
 
skoteridioten skrev:
Joda, nog duger det! :)
Jag hade dock gärna sett att du hade kommit ännu närmare inpå med bilderna. Alltså så mkt hoj & förare som möjligt i bilden.
Då hade t ex den här bilden, länk, sett mycket grymmare ut (btw, snyggt kört där av vem det nu är)!

Tack!

Det är jag som kör och nu fattar jag ungefär hur mycket man låg ner i den kurvan.. häftigt!

Och ett stort tack till fotografen, den bilden var enligt mig super!

//jaG
 
Men ser jag rätt har duccen krymt och ändra färg för vågen :confused: :va

:lol :tungan
 

Bifogat

  • DSC_0082.jpg
    DSC_0082.jpg
    63.1 KB · Visningar: 65
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top